رییس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات خبرداد: اتمام ساخت «هتل» دانشگاه در ارتفاعات واحد

۷ م دیماه ،

210-8.jpg

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از اتمام ساخت «هتل» دانشگاه در ارتفاعات این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خسرو دانشجو در دیدار با وزیر علوم افغانستان با بیان اینکه ماموریت واحد علوم و تحقیقات، توسعه در حوزه تحصیلات تکمیلی است، اظهار کرد: عمده دانشجویانی که در این واحد تحصیل می‌کنند، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری می باشند.

وی افزود: البته پیش از این وزیر علوم افغانستان، سفیر این کشور در ایران بودند که مطمئنا با دانشگاه آزاد و واحد علوم و تحقیقات آشنا می باشند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد ماموریت گسترش آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به واحد علوم و تحقیقات سپرده شده است، اظهار کرد: این واحد دارای ۴۲ شعبه در سراسر کشور است که تحت عنوان “واحد” و یا “پردیس” در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

دانشجو با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات دارای ۵۰۰۰ دانشجوی دکتری و ۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد است، تصریح کرد: وقتی که در آموزش عالی در حوزه گسترش تحقیقات تکمیلی برنامه‌ریزی می‌شود، حتما یک پای این فعالیت، علوم و تحقیقات است.

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات آموزشی این واحد، گفت: واحد علوم و تحقیقات تهران در حوزه نانو فناوری، فیزیک هسته‌ای، شیمی آلی و نفت دارای آزمایشگاه‌های بسیار به روز و مجهز است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان “فرهیختگان” در کنار این واحد، اظهار کرد: این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور و منطقه خواهد بود و در تربیت دانشجویان علوم پزشکی فعال می‌شود.

دانشجو با اشاره به ساخت هتلی در ارتفاعات پایگاه اینترنتی علوم و تحقیقات، گفت: ساخت این هتل با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری پروژه در این پایگاه اینترنتی در دست احداث است، اظهار کرد: امیدواریم طی هفت ماه آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

عبیدالله عبید، وزیر علوم افغانستان با ابراز خرسندی از ایجاد واحد دانشگاه آزاد در کشور افغانستان، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسوولین دانشگاه، فعالیت این واحد را توسعه دهیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های طویل است که نه تنها در ایران، بلکه امیدواریم در منطقه و جهان این گونه باشد.

وزیر علوم افغانستان با تاکید بر گسترش کیفیت دانشگاه‌های کشور افغانستان خاطر نشان کرد: می‌خواهیم در بخش خصوصی با دانشگاه‌های استاندارد غیر دولتی چون آزاد و پیام‌نور ارتباط خوبی داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این ارتباط را با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور افغانستان با دانشگاه داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.