رییس دانشگاه آزاد نجف‌آباد خبرداد:تدوین برنامه استراتژیک ۲۰ ساله دانشگاه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

262.jpeg

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اعلام تحصیل ۲۳ هزار دانشجو در ۱۱ دانشکده این واحد از تدوین برنامه استراتژیک ۲۰ ساله واحد نجف‌آباد خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر امیری در شانزدهمین همایش معاونان عمرانی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور که صبح امروز در واحد نجف‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه این واحد دانشگاه آزاد از اواخر سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز نمود، گفت: در حال حاضر با گذشت ۲۶ سال از فعالیت این دانشگاه واحد نجف‌آباد بزرگترین مجموعه آموزش عالی استان اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ هزار نفر از این واحد فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ هزار دانشجو در بیش از ۱۴۰ رشته و ۱۱ دانشکده مصوب مشغول iبه تحصیل می باشند.

به گفته امیری، سه دانشکده تازه نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در حال احداث است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تصریح نمود: بالغ بر ۴۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در واحد نجف‌آباد احداث شده است. همچنین ۲۳۰ هکتار فضای سبز در این واحد آموزشی iبه iبهره‌برداری رسیده است، چرا که یکی از نیازهای دانشگاه‌ها، فراهم نمودن محیط شاداب برای دانشجویان جهت مباحث آموزشی است.

دکتر امیری با تاکید بر اینکه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد نجف‌آباد دانشگاه آزاد بسیار iبه روزتر از دانشگاه‌های صنعتی دولتی است، ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی اصفهان جهت استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی iبه این واحد آموزشی مراجعه می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد نجف‌آباد یادآور شد: در ابتدای تاسیس این واحد دانشگاه آزاد، اعتبار کافی جهت راه‌اندازی آن وجود نداشت، اما یکی از شهدای شهرستان نجف‌آباد iبه نام شهید «میردامادی» وصیت نمود که پس از شهادتش، اموالش در جهت امور فرهنگی صرف شود. از این رو خانواده این شهید، پس از فروش اموال شهید میردامادی، در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دادند که سنگ‌بنای توسعه این واحد آموزشی شد.

وی خاطر نشان نمود: در حال حاضر برای ۲۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، ۳۶۵ کارمند خدمات‌رسانی می‌کنند، این در حالی است که برای ۶۵۰۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان بالغ بر دو سه هزار کارمند فعالیت می‌کنند.

امیری با اشاره iبه لزوم تدوین برنامه استراتژیک برای دانشگاه‌های کشور، گفت: هم‌اکنون همهی اقدامات توسعه‌ای در این واحد آموزشی بر اساس برنامه‌ریزی‌های پیشی صورت می‌گیرد. در حال حاضر برنامه استراتژیک ۲۰ ساله دانشگاه آزاد نجف‌آباد تدوین شده است و همهی فعالیت‌ها بر اساس این برنامه انجام می‌شود. در عین حال چنانچه هم‌اکنون رییس واحد نیز تغییر کند، برنامه‌های دانشگاه روال عادی خود را طی خواهد نمود.

وی با بیان اینکه مباحث ارزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اولین اولویت فعالیت‌ها محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد سعی نموده است که در ساخت و سازهای خود نیز دیدگاه فرهنگی را مد نظر قرار بدهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.