رییس دانشگاه ادیان و مذاهب: مساجد رمز ماندگاری اسلام می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مساجد مرکز خداپرستی، توحید و رمز ماندگاری اسلام می باشند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن نواب در حاشیه بازدید از نمایشگاه “محراب اندیشه” تصریح نمود: با عنایت iبه توجه خاص رهبر فرزانه انقلاب iبه iبهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، فعالیت این کانون‌ها از اوجب واجبات و منشاء خیر و برکت برای نظام و اسلام است.

وی با بیان اینکه کانون‌ها در قم از دو جنبه حائز اهمیت می باشند، ادامه داد: جنبه اول، ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم است و دوم اینکه کانون‌ها محلی مناسب برای کارورزی طلاب می باشند.

نواب خاطرنشان نمود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم از این جهت که طلاب در آنها حضوری مستمر و تاثیرگذار دارند، از اهمیت، حساسیت و جایگاه بالاتری برخوردارند.

وی تاکید نمود: کانون‌های مساجد در قم باید الگوی همه نهادهای فرهنگی، هنری و تبلیغی کشور باشند.

نواب خاطرنشان نمود: فعالیت کانون‌های مساجد مانند نماز، روزه، امر iبه معروف و نهی از منکر و دیگر فرایض دینی، واجب است.

وی با بیان اینکه انقلاب از سنگر مسجد آغاز شد، اظهار نمود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کلیدی‌ترین کار در زمینه فرهنگی و معنوی را iبه عهده دارند و آن تربیت جوان و نوجوان مسجدی است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه راز ماندگاری شاعرانی مانند حافظ و مولانا گره خوردن آنان با قرآن بوده است، افزود: راز ماندگاری کانون‌ها نیز گره خوردن با مساجد است.

وی در پایان یادآور شد: کانون‌ها با اتکا iبه خداوند متعال، برنامه‌ریزی، ابتکار، اخلاص، سرعت عمل و iبه هم‌تنیدگی با مردم می‌توانند iبه تاثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور تبدیل شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.