رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه: برای مهندسین جوان ایرانی بن‌بستی وجود ندارد

۰۵م اسفند ،

3-904.jpg

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت: برای مهندسین جوان ایرانی بن‌بستی وجود ندارد.

دکتر علی اکبر اختری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تبریک روز مهندس، اظهار داشت: پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت شخصیتی نمونه، سیاستمدار، نویسنده‌ مبتکر، حکیم منجم، ریاضی‌دان و پدر مهندسی ایران، خواجه‌نصیرالدین طوسی است که این روز را به نام مهندس می شناسیم.

وی افزود: تاریخ پرافتخار ایران به خود می‌بالد که پر از دانشمندان و مهندسان فرهیخته‌ای است که پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای این مرز و بوم بوده و می باشند.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه یادآور شد: برای مهندسین جوان ایرانی بن بستی وجود ندارد، آنان یا راهی خواهند یافت٬ یا راهی خواهند ساخت.

اختری تصریح کرد: اگرچه فضیلت دانشمندان کشف و تدوین قانون‌های جهان محیط بر انسان و جوامع انسانی است، اما در نهایت این مهندسان می باشند که با بکارگیری این قوانین برای تغییر و بهبود شرایط زیست و کار انسان‌ها تلاش مستمر انجام می‌دهند و این تلاش است که حرکت جوامع انسانی را به سوی تعالی میسر می‌سازد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت: این دانشگاه می‌کوشد تا با تربیت مهندسینی جوان و با درایت، چرخ‌های توسعه کشور را بیش از پیش به گردش درآورد.

وی با اشاره به جایگاه مهندسین در جامعه، افزود: ساخت خیابانها، پل ها، معابر، تسهیل عبور و مرور و در نهایت ایجاد رفاه برای شهروندان همگی از فعالیت‌های مهندسین در سطح جامعه است.

اختری در پایان خاطرنشان کرد: مهندس کسی است که تلاش می‌کند که یک ساختار عملیاتی و عملی از مفهومی را ایجاد کند تا به زندگی بهتر و راحتر مردم در جامعه کمک کرده باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.