رییس دانشگاه علامه طباطبایی: در انتخابات امسال و اقتصاد مقاومتی حماسه‌ساز خواهیم شد

۱فروردین ۱۳،

سخنران اولین نماز جمعه سال گفت: همه اقشار و جمعیت‌ها و هر کس به استدلال ملیت و عظمت ایران بیندیشد، هماهنگ با رهبر انقلاب اسلامی پیش خواهیم رفت و در انتخابات خرداد ماه و اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی حماسه‌ساز خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام شریعتی در سخنان قبل از اولین نماز جمعه سال جاری با تبریک سال ، گفت: امیدوارم در سال جاری به یمن وجود صدیقه اظهر حضرت زهرا (س)، همه مردم متدین و ولایت‌مدار کشور در سایه عنایات و توجهات حضرت بقیه‌الله اعظم در سعادت، عزت، سلامتی و اقتدار به سر برند و این سال برای ملت، کشور و رهبری سال عزت، شکوه، عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

او با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) سرور همه زنان عالم است. معرفی ایشان زمان و حوصله بسیاری می‌خواهد ولی به طور اجماع شخصیت حضرت در ابعاد مختلفی قابل بررسی است. زندگی حضرت به سه دوره از ولایت تا ازدواج، از ازدواج تا رحلت پیامبر اکرم (ص) و از رحلت حضرت رسول (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) تقسیم‌بندی می‌شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: دوره اول، دوران هدایت، تربیت و برنامه‌ریزی فوق‌العاده پیامبر اکرم (ص) است که در این دوران حضرت زهرا (س) به عنوان دختر شایسته اسلامی و زن نمونه قرآنی تربیت می‌شود. آن هم در دورانی که وجود دختر و زن برای جامعه، ننگ، ذلت و خواری به شمار می‌رفت.

شریعتی تصریح کرد: دوره دوم، دوران ورود حضرت به زندگی زناشویی است. مدت این دوران که حداکثر ۹ سال طول کشید، حضرت وارد فضای فقر، نداری و زندگی توام با کمبودهای شدید بود. حضرت زهرا (س) در این دوره در قامت یک زن نمونه قرآنی در برابر شوهر، مشکلات زندگی و تربیت فرزندان طوری رفتار کرد که خانه سرشار از امید، نشاط، آرامش، محبت، رحمت و عاطفه شد.

وی ادامه داد: دوره سوم جایگاه حضرت پس از رحلت رسول اکرم (ص) تا شهادت خودشان است. در ۷۵ یا ۹۵ روز زندگی پس از رحلت رسول اکرم (ص) تا شهادت ایشان، حضرت زهرا (س) خطبه‌ها و سخنرانی‌های تاثیرگذاری در دفاع از قرآن و سنت پیامبر و دفاع از امام و ولی زمان بیان کردند. این دوره، دوران زندگی فوق‌العاده صدیقه طاهره است که مکمل دو دوره پیشین است. رفتار سیاسی و موضع‌گیری‌های اجتماعی حضرت برای زنان مسلمان و مومن الگو است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: بسیاری بر این باورند که خواندن خطبه فدکیه در مسجد و رفتن حضرت به در خانه مهاجران و انصار در دفاع از ولایت حتما منفعت وجایگاهی برای حضرت داشت، در حالی که اصلا این چنین نبود، بلکه ایشان که تربیت شده خاندان عترت بودند، وظیفه خود در دفاع از قرآن، سنت و ولایت را به تمامه ایفا کردند و با این رفتار خود، حجت را بر همگان عیان کردند و اگر حضرت زهرا (س) این گونه رفتار نمی‌کرد، در پیشگاه الهی مسوول بود.

شریعتی با طرح این پرسش که سبب حمایت ما از ولایت فقیه چیست؟ گفت: سبب دفاع ما از ولایت فقیه، درسی است که در مکتب حضرت زهرا (س) آموخته‌ایم. حضرت اولین شهید مکتب ولایت بود و امروز ملت، نظام وآحاد مردم از ولایت فقیه دفاع و اطاعت بی‌قید و شرط دارند. هر قدر در این مسیر قوی‌تر و فعال‌تر پیش‌برویم، اقتدار، بزرگی، صلابت و پیروزی‌مان بر استکبار بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هر گاه از ولایت فقیه دفاع و تبعیت بی‌قید و شرط کرده‌ایم، اقتدار و بزرگی نصیب ما شده است. به ویژه در حوزه سیاسی که شاهد موفقیت‌های بزرگی هستیم.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، گفت: فرمایشات حکیمانه و پیامبرگونه رهبری در حرم رضوی را شنیدید، امسال در دو محور باید دلاورانه و شجاعانه به مقابله با دشمن بعضیزیم.

شریعتی تاکید کرد: ما با جدیت در انتخابات خردادماه و اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، حماسه‌ساز خواهیم شد و فاطمه‌وار از رهبرمان دفاع می‌کنیم.

او ادامه داد: همه اقشار و جمعیت‌ها و هر کس به ملیت، استقلال و عظمت ایران می‌اندیشد، هماهنگ با رهبر پیش خواهد رفت. در این صورت خدا ما را دوست خواهد داشت و گناهان‌مان را خواهد آمرزید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.