رییس دانشگاه قرآن وحدیث در قم:شیعیان در جهت احیای معارف قرآنی مسوولیتی سنگین دارند

رییس دانشگاه قرآن وحدیث در قم با تاکید بر جدایی‌ناپذیر بودن قرآن و عترت، بر لزوم پاسداشت حوزه علم و دین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم آیت‌الله ری‌شهری در مراسم افتتاحیه دانشگاه علوم و حدیث، با تقدیر از حضور آیت‌الله عاملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه در مراسم گفت: راه‌اندازی این دانشگاه حرکت بزرگی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های قران و عترت به عنوان دو امانت مهم و بزرگ از سوی پیامبر(ص) می‌باشد.

وی با تشریح اهداف علمی این مجموعه و ترسیم چشم‌انداز دانشگاه در توسعه رشته‌های قرآنی و احادیث، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت از سوی پیامبر(ص) مورد تاکید فراوان در زمینه امانت‌داری بوده و ما در حوزه علمی و دینی باید در پاسداشت این دو امانت مهم تلاش نماییم.

وی افزود: سیاست خواص و سستی عوام در گذشته حقایق واقعی قرآن و عترت را به انحراف و سودجویی در راستای منافع‌شان کشاند و ما امروز وظیفه داریم در زمینه احیای حقایق و معارف قرآن و عترت گام در میدان جهد بگذاریم زیرا قرآن و عترت دو عنصر جداناپذیر هستند.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث در قم احیای این معارف را وظیفه‌ای خطیر و سنگین برشمرد و عنوان کرد: با تحریف حقایق قرآنی و به شهادت رساندن اهل بیت(ع) درصدر اسلام، امروز مسلمانان و شیعیان در جهت احیای این معارف مسوولیتی سنگین دارند.

وی خاطرنشان کرد: دارالحدیث در سال‌های فعالیت خود امروز به تاسیس دانشگاه علوم قرآن و حدیث می‌بالد و در پاسداری از این دو امانت گرانبها به تربیت پژوهشگران و محققان می‌پردازد تا با نگاه علمی و عقلانی این معارف به خوبی احیاء گردد.

وی تاکید کرد: دارالحدیث و دارالقرآن کریم قابل تفکیک نیست زیرا قرآن و عترت از هم جداناپذیرند از این رو باید در راستای نهضت حدیث‌پژوهی و پژوهش معارف قرآنی بیش از گذشته فعالیت کرد.

ری‌شهری با اشاره به تاسیس دارالحدیث در سال ۸۴ نیز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در طول این سال‌ها راه‌اندازی دانشگاهی تحت عنوان ثقلین بود که با مجوزهای اخذ شده این دانشگاه با نام علوم حدیث و قرآن راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: امیداریم مطابق با سخنان مقام معظم رهبری در جهت تبیین معارف در جهان اسلام موفق باشیم و تلاش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بتواند بسترهای مناسب را برای آماده‌سازی ظهور ولی عصر(عج) فراهم سازد.

وی در پایان یادآورشد: علوم قرآنی و احادیث جایگاه رفیع و بلندی را در علوم اسلامی دارد و باید با شیوه‌های عقلانی به تبیین این معارف مطابق با نیاز جوامع اسلامی پرداخت و چشم‌انداز بلندی را در جهت توسعه این علوم به نمایش گذاشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.