رییس دانشگاه یاسوج: نظام نمره‌دهی مرحله مصاحبه آزمون دکتری در کلیه دانشگاه‌ها یکسان شود

۱۲م آذر ،

erfan-13-8.jpg

رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برگزاری آزمون دکتری به شیوه نیمه متمرکز روش مناسبی است، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که آزمون کاملا متمرکز شود، چرا که در این صورت جلوی اعمال سلیقه‌ها گرفته می‌شود و حق داوطلبان بیشتر رعایت می‌شود.

اردلان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون دکتری به شیوه متمرکز و یا نیمه متمرکز عادلانه‌تر است، اظهار کرد: اغلب داوطلبان از این شیوه برگزاری آزمون رضایت دارند و یک بخش از مسوولیت نیز از دوش اساتید برداشته شده است.

وی با پیشنهاد این موضوع که نظام نمره‌دهی مرحله مصاحبه آزمون دکتری در کلیه دانشگاه‌ها یکسان شود، گفت: با این اقدام مشخص می‌شود داوطلب در هر آیتم چه نمره‌ای را کسب کرده است و در واقع با این کار جلوی بعضی اعمال سلیقه‌ها گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه یاسوج در خصوص خواسته یکی از روسای دانشگاه‌های مادر کشور مبنی بر اینکه ۱۰ دانشگاه برتر کشور از شیوه تازه آزمون دکتری و سهم برابر مراحل مصاحبه و کتبی این آزمون، مستثنی شوند، گفت: این موضوع باید برای تمامی دانشگاه‌ها اجرایی شود و استثناء قائل شدن بعضی دانشگاه‌ها بی‌عدالتی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.