رییس سازمان امور مالیاتی: طلافروشان انتظارات ما را برآورده نکردند

رییس سازمان امور مالیاتی: طلافروشان انتظارات ما را برآورده نکردند

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، علی عسگری صبح امروز در حاشیه نشست خبری صبح امروز در پاسخ به خبرنگار شبکه ایران در خصوص آخرین وضعیت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلافروشان گفت: با توافقاتی که با این گروه انجام شده و فرم و فاکتورهای خاصی که در اختیار آن ها قرار گرفته است نسبت به دوره های قبل عملکرد بهتری داشته اند.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تقریبا همه طلافروشان ثبت نام خود را در سامانه مالیاتی انجام داده اند افزود: این گروه هنوز نتوانسته اند توقعات سازمان را در پرداخت مالیات برآورده سازند.
عسگری با بیان اینکه هنوز تعدادی طلافروش هستند که مالیات نمی دهند اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی پیگیر آن ها هست و بسیاری از پرونده ها در حال رسیدگی است.
وی در خصوص میزان درآمد مالیاتی از این محل با بیان اینکه درآمد ها نسبت به دوره های قبل به مراتب بهتر شده است تصریح کرد: حتی در ارقام اظهارنامه ها نسبت اعداد در مقایسه با سال های قبل به مراتب بهتر شده است.
رییس سازمان امور مالیاتی هم چنین در خصوص میزان مالیات کسب شده از محل فروش سکه پیش فروشی توسط بانک مرکزی از زمستان پارسال به خبرنگار شبکه ایران گفت: زمستان سال گذشته از محل فروش سکه های پیش فروش شده در مجموع ۴۰ میلیارد تومان مالیات توسط بانک های ملی و کارگشایی پرداخت شده است.
عسگری با بیان اینکه در بهار امسال هم ۲۶ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده است گفت: سازمان خواستار ارائه اعداد و ارقام صحیح میزان سکه های فروخته شده توسط بانک مرکزی است چرا که بسیاری از این سکه ها تبدیل به گواهی سپرده شده و بسیاری دیگر نیز یا سپرده گذاری کرده اند یا پول های خود را پس گرفته اند.
وی با بیان اینکه خواستار ارائه آمار دقیق هستیم اظهار کرد: تصور ما بر این است که میزان مالیات ها باید بیشتر از این میزان پرداختی باشد بنابر این اگر اعداد دقیق فروش را در اختیار سازمان قرار دهند به راحتی می توان میزان دقیق تر این مالیات را درآورد.
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.