رییس سازمان انتقال خون خبر داد:ارسال پلاسما به کشورهای آسیایی برای تولید داروهای گرانقیمت

ممتاز نیوز: رییس سازمان انتقال خون با بیان این که مذاکرات و اقدامات لازم برای ارسال پلاسما به کشور کره در حال انجام است، اظهار کرد: اگر این موضوع محقق شود با افزایش ارسال پلاسما بر میزان تولید داروهای مشتق از پلاسما که عمدتا گرانقیمت هستند نیز افزوده می‌شود.

دکتر غلامرضا توگه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گذشت شش ماه از سال ۹۱، عنوان کرد: سال سختی را شروع کردیم و به واسطه جنگ اقتصادی که استکبار جهانی علیه ما پیش گرفت با افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها مواجه شدیم، نگران بودیم که مبادا این شرایط اقتصادی بر فعالیت‌های سازمان اثر بگذارد. خوشبختانه تمام همکاران شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا این تاثیر را به حداقل ممکن برسانند.

وی درباره آمار اهدای خون در شش ماهه نخست سال جاری توضیح داد: مطابق آخرین گزارش‌ها، روند اهدای خون در شش ماهه ابتدایی امسال رشد ۶٫۷ درصدی را نشان می دهد که به طور متوسط در تمامی پایگاه‌های ما وجود دارد.

توگه افزود: امید است این روند را در شش ماهه دوم سال نیز حفظ کنیم. به هر روی حل مشکلات این سازمان نیازمند همکاری‌ نهادهای حاکمیتی است تا از دستیابی به اهداف خود که تامین خون سالم و کافی است باز نماند و کیفیت ارائه خدمات را ارتقا بخشد.

رییس سازمان انتقال خون ضمن اعلام خبر پیش بینی افزایش صادرات پلاسما در سال جاری، عنوان کرد: این اتفاق چند دلیل بارز دارد. از جمله آن‌ها افزایش شمار مراکزی است که به گروه ارسال‌کنندگان پلاسما پیوسته‌اند. از سوی دیگر شاهد رشد اهدای خون هستیم، مسلما ذخایر خونی به هر میزان افزایش یابد، می‌توان پلاسمای بیشتری استحصال کرد.

وی افزود: همچنین بنابر اظهارات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، تلاش می کنیم علاوه بر ارسال پلاسمایی که به کشورهای اروپایی داریم با شرکت‌های جدید بویژه در کشورهای آسیایی برای ارسال پلاسما وارد مذاکره شویم.

توگه با اشاره به این که مذاکرات و اقدامات لازم برای ارسال پلاسما به کشور کره در حال انجام است، اظهار کرد: اگر این موضوع نیز محقق شود، هم ارسال پلاسمای بیشتری خواهیم داشت و هم بر میزان تولید داروهای مشتق از پلاسما افزوده می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.