رییس سازمان حمایت خبری از دستورالعمل قیمتگذاری نیست

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

رییس سازمان حمایت خبری از دستورالعمل قیمتگذاری نیست

رییس سازمان حمایت
خبری از دستورالعمل قیمتگذاری نیست

ممتازنیوز: رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: توقع داریم شورای رقابت مسیر حرکت را برای انحصارشکنی در حوزه تولید خودرو فراهم کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید جواد تقوی افزود: انتظار داریم حداقل سهم این تعداد خودروساز که در حوزه تولید در کشور وجود دارند و عملا ظرفیتهایی را برای تولید به کار گرفته اند مشخص شود و شورای رقابت قواعدی را بگذارد تا ما مسیر انحصار را نداشته باشیم.
تقوی تاکید کرد: بعد از تدوین دستورالعمل قیمت باید این را شورای رقابت به طور رسمی به سازمان حمایت ابلاغ کند تا ما بر اساس اطلاعات و داده های کارشناسی خودمان بتوانیم به استناد آن دستورالعمل، تعیین قیمت کنیم.
وی تصریح کرد: بحث صنعت خودرو تنها منحصر به قیمت نیست بلکه یکی از موضوعات اصلی حوزه خودرو فضای انحصاری است که گفته می گردد وجود دارد.
تقوی افزود: مساله بعدی قیمت، تامین تسهیلات، نقدینگی و ارز است و این موضوعات است که اطلاعات دقیق را برای کار کارشناسی قیمت مشخص می کند.
رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: ما از مدتها پیش این قواعد را برای بنگاههای خودمان لحاظ می کنیم اما بسته به شرایط زمانی و تصمیماتی که دولت در این جهت می گیرد بر اساس اولویت گذاری برای تخصیص ارز و یا نوع ارزی که چه به قطعات و چه خودرو اختصاص پیدا می کند قاعدتا قیمت در آن شرایط تدوین و ابلاغ می گردد.
وی تصریح کرد: بعد از نظر کمیسیون اصل ۹۰ و جلساتی که داشتیم، سازمان حمایت منتظر ابلاغ رسمی دستورالعمل قیمت است و تا این لحظه هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.