رییس سازمان دیانت ترکیه از قاری ایرانی تمجید کرد

‘ سعید طوسی ‘ قاری بین المللی قرآن از کشورمان یکی از قاریانی است که به همراه حجت الاسلام و المسلمین ‘ قاضی عسگر ‘ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هیات همراه به استانبول سفر کرده است.

رییس سازمان دیانت ترکیه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط طوسی در مسجد سلطان احمد شهر استانبول خطاب به هیات ایرانی گفت در میان قاریانی که امروز به تلاوت قرآن کریم پرداختند، طوسی بهترین بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به همراه هیات ایرانی به دعوت سازمان امور دیانت ترکیه برای شرکت در نشستی سه روزه با حضور شماری از علمای کشورهای مختلف به استانبول سفر کرده است.

در نخستین روز از نشست استانبول که به دعوت سازمان امور دیانت ترکیه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ‘ قاضی عسکر ‘ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و شمار زیادی از علمای جهان اسلام به بررسی تحولات منطقه پرداختند و ضمن محکوم کردن قتل عام مسلمانان در میانمار ، خواستار حضور مجامع بین المللی در این کشور شدند.

‘محمد گورمز’ رییس سازمان امور دیانت ترکیه در این نشست با تاکید بر اهمیت ‘سلام’ در فرهنگ اسلامی گفت: در این ماه مبارک با تجمع در استانبول پیام برادری و اسلامی خود را نثار همه مسلمانان جهان می کنیم

این نشست به مدت سه روز تحت عنوان ‘جهان اسلام در ماه مبارک رمضان در استانبول گردهم می آید’، ادامه خواهد داشت.

علمای ایران ، عراق ، مصر ، روسیه ، تونس و چندین کشور دیگر دیروز همچنین از مساجد ‘سلطان احمد’ و ‘ایاصوفیه’ و موزه ‘توپکاپی’ دیدار کردند.

خاورم ** ۲۳۰**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۹۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.