رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: تدوین استاندارد خدمات از اهداف آینده سازمان

۰۶م آذر ،

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که پیش‌بینی شده در افق ۱۴۰۴ هر کالا و خدماتی که به مردم عرضه می‌شود، مطابق با استاندارد باشد، گفت: تدوین استاندارد خدمات از اهداف آینده سازمان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، نظام‌الدین برزگری در نشست خبری که در محل تالار اجتماعات ملی حفاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان وظایف بزرگی را دربارهٔ افزایش کارایی صنایع و آشنایی آن‌ها با فن‌آوری‌های نوین و حرکت به سمت محصولات دانش‌بنیان دارد.

وی افزود: به همین سبب پژوهشگاهی در سازمان استاندارد پیش‌بینی شده که با وجود ۴ پژوهشکده در همه رشته‌های صنعتی فعالیت می‌کند. وظیفه این پژوهشگاه‌ ارایه علوم تازه دانشگاهی در قالب استانداردها به صنایع است. این پژوهشگاه می‌تواند پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد.

برزگری تصریح‌کرد: در دنیا استاندارد‌ها بر چهار محور استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی تدوین می‌شود که تا دو سال پیش ما بیشتر در زمینه استانداردسازی و ارزیابی انطباق فعال بودیم اما از دو سال قبل تاکنون یک مرکز ملی با عنوان تایید صلاحیت تشکیل شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان‌کرد: مرکز موترولوژی یا اندازه‌شناسی نیز خوشبختانه با تقویت ساختار سازمان به طور مستقل زیرنظر رییس سازمان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه‌داد: هدف دیگر ما در ساختار تازه سازمان ایجاد دفتر نمایندگی‌ یا اداره در شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر است که این مساله با عنایت معاونت رییس جمهوری در دست اقدام است و امیدواریم این مساله در سال ۹۲ محقق شود.

برزگری در خصوص گواهی‌های معیار مصرف انرژی خاطرنشان‌کرد: وقتی در کشور مساله اصلاح الگوی مصرف مطرح شد، سازمان استاندارد نیز نسبت به تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی فعال‌تر عمل کرد؛ در حال حاضر بیش از ۴۰ گواهی استاندارد در خصوص محصولات انرژی‌بر و نزدیک به ۳۰ فقره استاندارد برآیند مصرف انرژی در صنایع بزرگ کشور صادر شده است.

وی افزود: سازمان استاندارد ایران در ۱۳ اتحادیه و مجمع بین‌المللی عضویت دارد و در سازمان جهانی استاندارد از اعضای قدیمی و فعال به حساب می‌آید. در ۱۶۸ کمیته فنی، اصلی و فرعی عضو فعال و در ۱۴۰ کمیته حکم ناظر را داریم.

برزگری گفت: اداره‌کل استاندارد خوزستان در تدوین استاندارد ملی و کمیته‌های فنی نقش فعالی دارد و یکی از استان‌ها با بیشترین تعداد تدوین استانداردهای ملی می‌باشد و رتبه خوبی از این لحاظ در کشور دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.