رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به دنبال تمدید طرح شبنم

۲۷م آذر ، ایسنا- رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی طی نامه‌ای به قائم وزرات صنعت، معدن و تجارت تمدید مهلت اجرای طرح شبنم را خواستار شد.

در متن این نامه آزاده داننده به مفتح آمده است: «از آنجا که این سازمان، توسعه بازار را در گرو سلامت و شفافیت بازار می‌داند، همواره و از بدو آغاز طرح شبنم، همراه با ارایه پیشنهاد برای اصلاح فرآیند اجرا، از کلیت طرح حمایت نموده است.

حضور نمایندگان این سازمان در جلسات اولیه طرح مؤید این مطلب است، لیکن بدلایل نامعلومی، از ابتدای تابستان امسال ارتباط این سازمان با حوزه اجرا و تصمیم‌سازی این طرح قطع گردیده است».

در ادامه آمده است: «با این حال این سازمان، در فرهنگ‌سازی، تشویق دراجرا، رصد اقدامات مرتبط و تاثیرگذاری بر اصلاح فرآیندها حضور خود را حفظ نموده است. درهمین راستا گزارش‌های واصله از نظام‌های استانی، حاکی از وجود حجم عظیمی از کالاهای مشمول طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بازار است که سازوکار فعلی پاسخگوی این حجم نیست. آماده‌سازی بازار، فعالان صنفی و آموزش مجریان طرح از موارد اجتناب‌ناپذیری است که نیازمند توجه ویژه و تخصیص زمان مکفی برای اجرای صحیح طرح است.

عدم توجه کافی به این ظرایف و همچنین عدم اهتمام کافی به جلب مشارکت فعالان صنفی، در پیاده‌سازی طرح بسیار موثر است. ولی متاسفانه بعضی از گزارش‌های واصله حکایت از بعضی رفتارهای نامعمول در بازرسی‌ها است که نیازمند اصلاح می‌باشد. لذا بطور مشخص تقاضا دارد ضمن تمدید مهلت اظهار تا پایان بهمن ماه سال جاری، دستور فرمایید در نظارت و آموزش فرآیند بازرسی دقت لازم مبذول گردد. در خاتمه ضمن سپاسگزاری از حمایت‌هایی که تاکنون به توسعه صنعت فاوا و فعالان آن ابراز داشته‌اید، آمادگی این سازمان را برای تبیین موارد یادشده اعلام می‌دارد.»

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.