رییس سازمان نظام پرستاری اخطار داد:ورود اشخاص غیرمجاز به منازل مردم تحت عنوان پرستار خصوصی

۰۶م آذر ،

mr.mirzabeigii.JPG

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه گزارش‌هایی به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه بیماری را ترخیص کرده‌اند و بعد اشخاصی به عنوان پرستار به منزل بیمار رفته‌اند که اصلا پرستار نبوده‌اند، گفت: با ساماندهی خدمات پرستاری همه این موارد قانونی شده و نظارت‌پذیر می‌شوند.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای ۵۲۷ خدمت پرستاری و قرار گرفتن پرستاران در تیم سلامت سبب کاهش یک دومی هزینه مردم در این بخش می‌شود، اظهار کرد: اکنون هزینه بستری بیماران در آی.سی.یو در بخش خصوصی بالای یک میلیون تومان است که فقط نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان آن مربوط به هزینه هتلینگ بیمارستان می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شرایطی را فراهم کنیم که خدمات دفاتر مشاوره‌ای پرستاری ما بیمه شود، همان بیمار را می‌توان ترخیص کرد تا در منزل خدمت بگیرد، این‌ گونه هم امنیت روانی دارد و هم دچار عفونت بیمارستانی نمی‌شود و هزینه هلینگ بیمارستان را نمی‌پردازد. همچنین کمتر از ۲۰۰ هزار تومان بابت هر شب به پرستار در منزل می‌دهد.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه بایستی طرح‌هایی نظیر پرستاران خصوصی، پرستاری در منزل و ارائه خدمات پرستاری در سه سطح همگی بیمه شوند و شرایط اجرای آنها در کشور فراهم شود، گفت: در این صورت هم بیمه درآمدی پیدا می‌کند، هم مردم آسوده خاطر می باشند و هزینه کمتری را می‌پردازند و هم این امور ساماندهی می‌شوند.

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه گزارش‌هایی به دست ما می‌رسد که بیماری را ترخیص کرده‌اند و بعد اشخاصی به عنوان پرستار به منزل بیمار رفته‌اند که اصلا پرستار نبوده‌اند، گفت: این به ضرر مردم است و آسیب می‌رساند. با ساماندهی خدمات پرستاری همه این موارد قانونی شده و نظارت‌پذیر می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. جمشیدیان:

    سلام حدود۱۲ساله که مرکزمشاوره خدمات پرستاری تاسیس کرده ام ولی بیمه هابرای قرارداد، شهرداری برای صدورمجوزتردددرطرح ترافیک، اداره پرستاری برای تعرفه ی خدمات ،اداره نظارت برای نحوه ی تبلیغات، بیمه ها برای مسئولیت مدنی و…………خلاصه خودمم وخودموهزینه های نگهداری مرکز. ازاینکه اشاره ای به این مراکزکردیدبسیارمتشکرم تصمیم داشتم تعطیلش کنم ولی باتوجه به صحبتهای اقای میرزابیگی امیدوارشدم اداره نظارت تعرفه میخوادولی جالبه میگه نمیدونیم ازکجابایدتهیه کنی ولی باید داشته باشی خلاصه همه تلاش میکننداین مراکز رشدنکنه چشم امید مابعدازخدابه نظام پرستاریه باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.