رییس ستاد اقامه نماز:کلاس‌های درس دین و مهدویت باید شاد باشد

۳۰م دیماه ،

همزمان با سالروز امامت امام عصر (عج) گردهمایی دانشجویان مهدی یاور در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در گردهمایی دانشجویان مهدی یاور که همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و با حضور بیش از ۲ هزار دانشجو از سراسر کشور در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد، دانشجویان با آرمان‌های مهدوی تجدید بیعت کردند و در مسیر اعتلای فرهنگ مهدوی با یکدیگر هم قسم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این گردهمایی که دانشجویان علوم پزشکی نیز در آن حضور داشتند با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج مهدویت در جامعه گفت: هر کسی که در راه ترویج مهدویت قدم بردارد مطمئناً به خواست و دعوت امام زمان(عج) است و کسی که از این حوزه خارج شود از عنایات حضرت(عج) محروم شده است.

وی قدم نهادن در راه ترویج مهدویت را دشوار دانست و افزود: مسیر مهدویت راهی پر خیر و برکت است و هر کسی نمی‌تواند در این راه موفق باشد و هیچ کسی نباید خود را از راه علم به ویژه مباحث مهدویت دور کند و همه باید تا پایان عمر برای دانستن علوم و معارف دین و مهدویت مجاهدت کنند.

وی به شیوه‌های مناسب آموزش مبانی مهدویت اشاره کرد و گفت: مربیان مهدویت برای تضمین موفقیت آموزشی خود باید به اصول و راهکارهای کاربردی توجه کرده و در این مسیر از شگردهای آموزشی تأثیرگذار در نسل امروز بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم استفاده از فن خنده حکمت‌آموز در مجامع آموزشی مهدوی تاکید کرد و گفت: کلاس‌های درس دین و مهدویت باید شاد باشد و باید به روان‌شناسی رنگ‌ها نیز توجه داشت.

قرائتی با تاکید بر لزوم مطالعه تفاسیر مختلف برای مربیان مهدوی و مذهبی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب خالق برای هدایت مخلوقات است که همه مردم باید آن را بخوانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران هم در این گردهمایی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران بالاترین ظرفیت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دینی و مذهبی را دارد گفت: حضور جوانان پرشور و دانشجو برای شهر مقدس قم و فضای دینی و مذهبی آن فرصتی طلایی است که باید آن را مغتنم شمرده و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: امروز مسجد مقدس جمکران به عنوان مکانی مقدس و منتسب به حضرت صاحب الزمان(عج) برای همه جهانیان نامی آشنا دارد به گونه‌ای که در ایام جشن‌های نیمه شعبان میهمانانی از ۵۰ ملیت جهان در آن حضور داشتند.

وی تاکیدکرد: مسجد مقدس جمکران با همه ظرفیت‌های خود آمادگی همکاری فرهنگی و تبلیغی در عرصه‌های مختلف مهدوی و فلسفه انتظار را دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.