رییس ستاد انتخابات کشور: امیدواریم سقف مشارکت را تجربه کنیم

رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که با توجه به آمارهای ارائه شده امیدواریم سقف مشارکت را تجربه کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، جمال عرف در حاشیه جلسه امروز شورای اقتصادی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در این جلسه برای انتخابات چه تصمیماتی گرفته شد؟ گفت: قرار شد گزارشی ارائه کنم برای چگونگی فراهم کردن تسهیل حضور مردم در انتخابات و این گزارش ارائه شد و دستگاه‌های ذیربط هم قول مساعد دادند که کار خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به آمارهای ارائه شده امیدواریم سقف مشارکت را تجربه کنیم، تاکید کرد: درباره مباحث تبلیغاتی هم مسائلی مطرح شد و این را تاکید می کنیم که درست است که در قانون شفافیت ماده ۱۲، ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس را نقض کرده، ولی کما فی السابق ماده ۶۵ قانون انتخابات مکررا تاکید دارد پس ما هم تاکید می کنیم باید هم نامزدها و هم هوادارها دقت کنند تخلفاتی صورت نگیرد که ما و ناظر مجبور به برخورد بر اساس ضوابط قانونی شویم.

رییس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: ما در این دوره ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط داریم که کمی بیشتر از ۲۹ میلیون هستند و ۲۸ میلیون ۸۰۰ هزار نفر هم زن هستند و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم رای اولی هستند.

عرف در پاسخ به این پرسش که اقدامات این ستاد برای پیگیری موضوع افتتاح حساب و اعلام نماینده مالی از سوی هر کاندیدا به چه مرحله‌ای رسیده تاکید کرد: قرار است گزارشی درباره آمار افتتاح حسابها از سوی داوطلبان انتخابات، از سوی دبیر ستاد در روز چهارشنبه ارایه و موارد آن را هم پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات اقتصادی این جلسه اظهار کرد: در این جلسه خودروسازان بزرگ کشور حضور داشتند و گزارش‌هایی ارائه کردند که مقرر شد بر اساس تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.