رییس شیلات ایران: بخش کشاورزی اولویت دولت برای استقلال اقتصادی است

به گزارش ایرنا، غلامرضا رازقی روز سه شنبه در نشست هماهنگی کارگروه توسعه بخش کشاورزی دراستان بوشهر افزود: باید با به روز کردن تحقیقات، ترویج و آموزش بتوانیم از فرصت پیش آمده برای رونق بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در کشور به ریاست شخص رییس جمهوری و به تبع آن در استان ها توسط شخص استاندار فرصتی است تا بتوانیم مشکلات این بخش را برطرف و زمینه توسعه آن را فراهم کنیم.

رازقی اضافه کرد: هدف ما از این کارگروه افزایش سطح تولید و ایجاد اشتغال است که با توجه به سرمایه گذاری های دولت انتظار داریم تحول عظیمی در بخش کشاورزی صورت گیرد.

رییس شیلات ایران اظهارداشت: دراین کارگروه باید آسیب ها و موانع ، قابلیت ها و راهکارهای توسعه بخش کشاورزی شناسایی و با احیای ظرفیت ها با نگاه بهره وری به توسعه پایدار دراین بخش برسیم.

وی تاکید کرد: نگاه ما به بخش کشاورزی دولتی نباشد و بعنوان حامی و سیاستگذار زمینه کار را برای بخش غیردولتی فراهم کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: توجه دولت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به بخش کشاورزی و اختصاص اعتبارات ویژه به این بخش زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی را فراهم می کند.

نوذر منفرد افزود: درهفت سال گذشته ۵۶۰میلیارد ریال برای اشتغالزایی دربخش کشاورزی استان بوشهرهزینه شده است، این درحالی است که تنها در سال جاری یکهزارو ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: تخصیص این میزان اعتبار زمینه اتمام طرح های نیمه تمام، رفع مشکل اشتغال بخش کشاورزی، فراهم کردن زیرساخت های لازم در این بخش وافزایش سطح تولیدات را درپی خواهد داشت.

منفرد اضافه کرد: باید از فرصت پیش آمده با استفاده از توان کارشناسی سازمان نظام مهندسی و بانک کشاورزی در زمینه رفع گره های کور بخش کشاورزی استان بوشهر استفاده بهینه و رونق را در این بخش به وجود آوریم.

وی ادامه داد: با این میزان اعتبار سه هزارو ۶۰۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی درسالجاری ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ثبت نام افراد متقاضی تسهیلات بخش کشاورزی باید از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی این استان انجام شود.

منفرد، اولویت های بخش کشاورزی در استان بوشهر را طرح های شیلاتی، مجتمع های تولیدی، گلخانه ها و بخش دام و طیور ذکر کرد. ک/۲

۶۲۹/۵۳۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۵۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.