رییس شیلات: خاویار را سر سفره مردم می‌ آوریم! + قیمت خاویار

صفحه اصلی » خبر » اقتصاد و بازرگانی » رییس شیلات: خاویار را سر سفره مردم می‌ آوریم! + قیمت خاویار

رییس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهیان خاویاری در آینده شاهد تولید انبوه خاویار و کاهش قیمت آن هستیم و قطعا خاویار دیگر محصول لوکس باقی نخواهد ماند و وارد سفره مردم می‌شود. غلامرضا رازقی در پاسخ به اینکه علیرغم وعده ابتدایی مدیریتش مبنی بر آوردن خاویار به سفره‌های […]

رییس شیلات: خاویار را سر سفره مردم می‌ آوریم!

رییس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهیان خاویاری در آینده شاهد تولید انبوه خاویار و کاهش قیمت آن هستیم و قطعا خاویار دیگر محصول لوکس باقی نخواهد ماند و وارد سفره مردم می‌شود.

غلامرضا رازقی در پاسخ به اینکه علیرغم وعده ابتدایی مدیریتش مبنی بر آوردن خاویار به سفره‌های مردم، چرا این محصول در دسترس همگان نیست گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که خاویار هنوز کالای لوکس محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: برای این‌که خاویار در سفره مردم قرار گیرد باید به تولید انبوه برسد که از سال گذشته (به عنوان اولین سال تولید خاویار پرورشی) روند استحصال خاویار پرورشی روبه افزایش بوده است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به تولید کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در سال گذشته اعلام کرد: امسال تولید این محصول به یک تن خواهد رسید که بخشی از این تولید در بازار داخلی عرضه می‌شود و بخشی از آن صادر خواهد شد.

رازقی با اشاره به استقبال بالای پرورش ماهیان خاویاری و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: در آینده شاهد تولید انبوه خاویار خواهیم بود و قطعا این محصول دیگر لوکس باقی نمی‌ماند و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هر کیلو خاویار به مبلغ سه میلیون تومان خرید ‌و فروش می‌شود که بالا بودن قیمت این محصول مهمترین عامل ناتوانی در خرید و مصرف است که با برنامه تولید انبوه قیمت آن کاهش خواهد یافت و وارد سفره‌ مردم می‌شود.

 راستی … اگر قسمتی از زندگی تون رو ممتازنیوز تشکیل میده , بهتون توصیه میکنم تولبار ممتازنیوز رو حتما نصب کنید [نصب تولبار] 

کلیدواژه ها: خاویار،شیلات،قیمت خاویار


ممتازنیوز پایگاه اطلاع رسانی علمی , فرهنگی , هنری و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.