رییس فدراسیون ووشو: فقط برای بانوان مربی چینی می‌آوریم

۲۴م آذر ،

496.jpg

رییس فدراسیون ووشو گفت: در سال بعد تنها یک مربی چینی را جذب خواهیم کرد.

مهدی علی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به شرایط ارز در کشور در واقع مجبور هستیم برای جذب این مربیان هزینه ای سه برابری انجام دهیم به همین خاطر پس از بررسی‌های بسیار به این نتیجه‌ رسیدیم که تنها در بخش ساندای بانوان یک مربی چینی را استخدام کنیم.

وی افزود: جذب مربی چینی در این بخش قطعی است و به همین خاطر با خانم «پانگ یانگ» که سرمربی قبلی تیم ملی است. صحبت هایی انجام داده‌ایم و او موافقت نهایی خود را با حضور در ایران اعلام کرده است. ان‌شاءالله اگر مشکلی پیش نیاید اول تیر ماه ۹۲ این مربی خوب به ایران می‌آید.

رییس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که در بخش‌های دیگر نیز آیا مربی چینی جذب خواهد شد؟ گفت: در سه بخش دیگری که باقی می ماند قصد نداریم مربی چینی جذب کنیم، آن هم به همان سبب مسایل ارزی است. در این بخش‌ها از مربیان داخلی استفاده خواهیم کرد که توانمندی بالایی دارند.

وی در مورد برنامه‌های مهم پیش روی فدراسیون ووشو سال ۲۰۱۲ ، گفت: حضور در پنج مسابقه مهم را پیش‌رو داریم. مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی، مسابقات ورلد گیمز و کامبت گیمز را پیش‌رو داریم که مسابقات بزرگ می باشند.

علی نژاد گفت: مسابقات ورلد گیمز که تقریبا ۳۰ رشته در این رقابت‌ها انجام می‌شود از سطح بسیار بالایی برخوردار است. در رقابت‌های کامبت گیمز هم ۱۵ رشته حضور دارند که این نشان می‌دهد که سطح رقابت‌ها چقدر بالاست. این مسابقات آنقدر مسابقات مهمی است که نفرات حاضر در آن باید از قبل سهمیه گرفته باشند. که خوشبختانه ورزشکاران ما در این بخش سهمیه‌های لازم را گرفته‌اند.

رییس فدراسیون ووشو، یادآور شد: برای رقابت‌های ورلد گیمز چهار سهمیه و برای کامبت گیمز پنج سهمیه در بخش ساندا گرفته‌ایم. البته در رقابت‌های کامبت گیمز تیم‌های دوئیلین مردان و زنان نیز حضور خواهند داشت که سهمیه آنها را در مسابقه‌های قهرمانی جهان گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر با توجه به شرایط مالی اعتبار لازم برای اعزام تیم‌ها به این مسابقات فراهم نشود کدام اعزام در اولویت است؟ گفت: اولویت اول ما مسابقه‌های جهانی است. بعد از آن به ترتیب رقابت‌های ورلد گیمز، کامبت گیمز و مسابقات آسیایی حضور دارند، البته حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی هم مهم است که تمام کارهای لازم در مورد آن اعزام زیر نظر کمیته ملی المپیک برگزار انجام می‌شود.

رییس فدراسیون ووشو با اشاره به اخذ ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۰۸ توسط این فدراسیون گفت: فدراسیون ما جزو معدود فدراسیون‌هایی است که موفق شده این معیار مدیریتی را که نشان دهنده کیفیت مدیریت است بگیرد. وقتی فدراسیونی این معیار را می‌گیرد یعنی استانداردهای بین‌المللی را در مدیریت رعایت کرده است. همکاران ما در فدراسیون ۹ ماه تلاش کردند تا با این استانداردها تطیبق پیدا کنند و پس از آن که یک شرکت ایتالیایی سه بار در مراحل گوناگون ارزیابی انجام داد، این مدرک به فدراسیون اعطا شد.

وی در پایان پس از این که این مدرک اهدا شد، هر سال هم ارزیابی می‌شود. اخذ این مدرک اتفاق مهمی است که اداره یک فدراسیون یا سازمان با استانداردهای بین‌المللی را نشان می‌دهد و معتقدم گرفتن ایزو ۹۰۰۱ از کسب مدال توسط ملی‌پوشان ووشو کمتر نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.