رییس مجلس عازم پاکستان شد

۲۳ام بهمن ،

به گزارش ایرنا،رییس مجلس پیش از ترک تهران، با بیان اینکه امروز کشورها به این نقطه رسیده اند که مسایل خود را در داخل پیمان‌نامه‌های منطقه‌ای حل و فصل کنند، تشکیل نهاد تازه بین‌المجالس اکو را در افزایش همبستگی منطقه‌ای مهم دانست.

وی، از پاکستان به عنوان کشور دوست و همراه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: این سفر فرصتی است تا دربارهٔ مسایل مختلف گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی داشته باشیم.

لاریجانی  با بیان اینکه در حال حاضر با موضوع‌های منطقه‌ای حساس روبرو هستیم، افزود: در این سفر دربارهٔ این موضوع‌ها با روسای مجالس کشورهای عضو اکو گفت‌وگو و به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند و سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز رئیس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.

نخستین همایش رییسان پارلمان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های منطقه‌ای اکو بعدازظهر امروز به میزبانی پاکستان آغاز می‌شود. ریاست این همایش دو روزه را خانم فهمیده میرزا رییس پارلمان ملی پاکستان برعهده دارد.

قرار است روسای مجالس اعضای اکو در این همایش دربارهٔ نقش نظارتی مجالس ملی در ارتقا تجارت منطقه ای و سرمایه گذاری برای تضمین توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی در منطقه سخنرانی کنند. نشست نمایندگان زنان پارلمان های کشورهای اکو نیز با موضوع ˈنقش زنان در پارلمان‌ها و تقویت دموکراسی و عدالت اجتماعی در منطقهˈ نیز در حاشیه همایش یادشده برگزار می‌شود.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.