رییس مجلس: قدرت‌های جهانی مانع به ثمر رسیدن مذاکرات کشورمان با ۱+۵ می‌شوند

۲۶م آذر ،

forootan-13-23.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بعضی قدرت‌های جهانی در موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی ایران با ایجاد مشکل و سنگ‌اندازی مانع به ثمر رسیدن مذاکرات کشورمان با ۱+۵ می‌شوند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق ضمن ابراز خرسندی از روند روبه‌رشد همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور، روابط ایران و چین را روابطی محکم و رو به پیشرفت خواند و تاکید کرد: عزم و اراده مقامات عالی دو کشور بر توسعه و گسترش همه جانبه مراودات دوستانه فیمابین می‌باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و چین را عامل تقویت و تحکیم ثبات و آرامش پایدار در منطقه دانست و افزود: استمرار رایزنی‌ها و همفکری نزدیک فیمابین در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به آرامش و امنیت در منطقه کمک کند.

لاریجانی در پایان با اشاره مواضع چین در موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بعضی قدرت‌های جهانی در موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی ایران با ایجاد مشکل و سنگ‌اندازی مانع به ثمر رسیدن مذاکرات کشورمان با ۱+۵ می‌شوند.

در ادامه این دیدار معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی و دیرینه ایران، کشورمان را کشوری مهم و با نفوذ در منطقه دانست و گفت: چین و ایران باید در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری و رایزنی‌های تنگاتنگی داشته باشند.

وی در پایان بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی توسط ایران تاکید کرد و افزود: سیاست مستقل ایران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عامل ایجاد فشار و تحریم از سوی قدرت‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود، اما ایران همواره با موفقیت در مقابل این فشارها مقاومت کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.