رییس مجلس لبنان: مخالفان سلاح حزب الله، به دشمن خدمت می کنند

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘نبیه بری’ روز جمعه طی مراسمی در بیروت با اشاره به نگرانی برخی در لبنان از وجود سلاح ادامه داد: کسی در لبنان خواهان قدرت گرفتن و غلبه با سلاح علیه دیگران نیست ولی با توجه پیامدهای حملات اسراییل علیه لبنان طی نیم قرن گذشته باید بگویم لبنان را بدون حمایت و دفاع قرار ندهیم چرا که قرار دادن لبنان بدون حمایت و دفاع منجر به اشغال بیش از یک سوم خاک این کشور در سال ۱۹۸۲میلادی شد.

رییس مجلس لبنان افزود: اسراییل با ادامه عملیات نظامی، همچنان به جنگ خود علیه لبنان اصرار می ورزد و این امر سازمان دهی اولویت های ملی در حمایت از مصالح لبنان را از طریق تقویت نظامی ارتش، ترسیم مرزهای آبی، تعیین منطقه اقتصادی و نیز تشکیل کمیته ملی با هدف آزادی سازی منابع طبیعی و استخراج آنها را می طلبد.

بری ضمن حمایت از طرح استقرار ارتش در مناطق شمال لبنان، از ارتش خواست با افرایش فعالیت های امنیتی، راه را بر بروز هر گونه ناآرامی و فتنه طایفه ای و مذهبی در لبنان ببندد.

رییس مجلس لبنان با اشاره به تحولات جهان عرب و اسلام تأکید کرد: ما باید در برابر توطئه خدشه دار کردن وحدت نظام عربی و اسلامی منطقه ای مقاومت کرده و میان تحقق خواسته های بر حق ملت ها و اعمال تهدید علیه امنیت ملی کشورهای عربی و اسلامی تفاوت قایل شویم.

وی افزود: ما همه را به ایجاد و استقرار نظام سیاسی در برخی از کشورهای عربی به خصوص در مصر و توقف خشونت در کشور دوست سوریه فرا می خوانیم چرا که مخالف دخالت بیگانگان به هر شکلی در سوریه هستیم.

بری ادامه داد: ما همه را به حمایت از عملیات سیاسی در قبال تحولات عربی منطقه، بدون نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم فلسطین و آزادی سازی سرزمین های عربی و به خصوص سرزمین های اشغالی لبنان دعوت می کنیم.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۳۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۹۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.