رییس مجلس: مجموعه‌ مقررات اخلاق ورزشی توسط فیفا تهیه شود

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
سپ بلاتر رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ظهر امروز (پنج‌شنبه) با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه‌جانبه ورزش در سطوح مختلف، گفت: مجلس شورای اسلامی همواره از توسعه ورزش در تمامی رشته‌ها به ویژه فوتبال در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی حمایت می‌کند.

وی در همین راستا افزود: فراکسیون ورزش از فراکسیون‌های ضروری و تاثیرگذار در مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارکردهای فوتبال در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: فوتبال علاوه بر نقش تاثیرگذار در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در جوامع در حوزه سیاست و تعاملات میان کشورها نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

لاریجانی با تاکید بر اهمیت رعایت اصول اخلاقی در ورزش به ویژه فوتبال خواستار توجه ویژه فیفا به اصول اخلاقی شد و افزود: بایستی مجموعه‌ای از مقررات تحت عنوان اخلاق ورزشی توسط فیفا تهیه گردد و کشورها با نوع فرهنگ خود بتوانند آن را عملیاتی کنند.

وی در پایان از سپ بلاتر برای تصویب قانون اجازه حضور بانوان ورزشکار کشورهای اسلامی با حجاب اسلامی در میادین فوتبال قدردانی کرد و آن را زمینه حضور بیشتر بانوان مسلمان در عرصه‌های ورزشی بین‌المللی دانست.

در ادامه این دیدار سپ بلاتر رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با ابراز خشنودی از سفر به کشورمان و تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۴ گفت: حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌های ورزشکاران ایرانی می‌باشد.

بلاتر توسعه فوتبال بانوان را از وظایف ضروری فیفا دانست و خاطرنشان کرد: تصویب قانون حضور زنان با حجاب اسلامی در راستای احترام به مذاهب و فرهنگ‌ها بوده و فرصتی برای حضور هر چه بیشتر بانوان مسلمان در میادین ورزشی بین‌المللی می‌باشد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.