رییس مجلس : مستکبران غربی از رشد و بالندگی ایران اسلامی عصبانی هستند

به گزارش ایرنا، ‘علی لاریجانی’ پنجشنبه شب در یادمان طلایه داران آفتاب، بزرگداشت شهدای حزب موتلفه اسلامی در قم ، گفت: دشمنان اسلام وانقلاب پس از شکست در عراق و افغانستان وپیروزی ملت های مسلمان، خود را در تنگنا دیدند وبه فشارها در بحث هسته ای دامن زده و در منطقه به دنبال ماجراجویی هستند.

وی با اشاره به عملیات تروریستی وهابیون در عراق علیه زایران بی گناه، آنها را لکه ننگی برای جهان اسلام دانست وگفت: سرویس های جاسوسی کشورهای غربی حامیان اصلی وهابیون تندرو بوده و ما به خوبی از افراد پشت صحنه این خشونت های بی منطق علیه زایران مطلع هستیم.

وی در ادامه افزود: در دوران رژیم ستمشاهی، عناصر حکومتی و گروه های منحرف و التقاطی برای حذف روحانیت از صحنه های سیاسی واجتماعی بسیار تلاش داشته و ستیز اصلی آنها با روحانیت ومرجعیت بود، اما تاریخ انقلاب به خوبی ثابت کرد که احزاب و گروههای دور افتاده از روحانیت همواره از صحنه اجتماع کنار رفته و محو شده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع و علما هیچگاه به دنبال کسب قدرت و منافع شخصی نبودند، خاطرنشان کرد: ایشان هرگاه سخنی گفته و حتی انتقادی هم دارند، به دنبال اصلاح کارها بویژه امور جامعه و مردم بوده و مسوولان کشور باید نسبت به دغدغه های مراجع و تذکرات ایشان توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی حیات عزتمندانه ای را برای ملت ایران و برای همه مسلمانان به ارمغان آورده است، تصریح کرد: کسانی که حقیقتا دلسوز نظام اسلامی بوده و دغدغه عزت و استقلال کشور را دارند، باید بدانند ایران اسلامی باید از جهات مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی قدرتمند باشد.

لاریجانی از گرانی اجناس در کشور انتقاد و بر ضرورت رسیدگی هرچه سریع تر به دغدغه های مردم و معضل گرانی تاکید کرد وگفت: اجرای درست قانون درجامعه از تصویب قوانین آن بسیار مهمتر است و مسوولان باید پاسخگوی برخی مشکلات پیش آمده باشند.

وی با اشاره به تصویب موادی در جهت رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان در قانون بودجه، خواستار اجرای درست روش های تعبیه شده در قانون شد و گفت: حمایت از تولید ملی ، داروی بسیاری از دردهای اقتصادی کشور خواهد بود و امیدواریم مسوولان بر انجام این کارها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی توانمندی اقتصادی را موثرترین راه برای خنثی کردن تهدیدات و تحریم های مستکبران و خناس های بین المللی دانست و گفت: دشمنان در عرصه های سیاسی و بین المللی به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند و ما باید فشارهای آنان را به فرصت هایی برای رشد و پیشرفت کشورمان تبدیل نماییم.

گفتنی است شهدای حزب موتلفه اسلامی از اولین شهدای نهضت خمینی هستند که در اول بهمن ماه سال ۱۳۴۳ مطابق با هفدهم ماه رمضان، در اعتراض به لایحه خفت بار کاپیتولاسیون در عملیاتی به نام بدر حکم الهی را درباره حسنعلی منصور اجرا کردند.

۸۱۴۶/ ۵۵۰/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.