رییس مجلس ملی سوریه: سوریه خط اصلی مقاومت است

۱۰اردیبهشت،

رییس مجلس ملی سوریه با مطرح کردن ادعاها و وعده‌های دروغین آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم گفت: سوریه محور اصلی مقاومت است و نهایتا تلاش مردم سوریه به پیروزی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد جهاد اللحام در نشست خبری خود با رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران و در راس آن مقام معظم رهبری اظهار کرد: سوریه جزو کشورهای مقاومت است. در قبل تلاش‌هایی به کار گرفته شد تا مبارزه را کنار بگذارند اما سوریه تنها نبوده و خط اصلی مقاومت به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: تروریست‌ها گمان می‌کنند که می‌توانند این محور را مورد حمله قرار دهند اما آنها در اشتباه می باشند.

رییس مجلس ملی سوریه با اشاره به این‌که تروریست‌ها کارخانجات، زیرساخت‌های سوریه، راه آهن و خطوط انتقال نفت را مورد حمله قرار داده‌اند، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۶۰ عملیات انتحاری و بمب‌گذاری انجام داده‌اند.

اللحام افزود: متاسفانه وعده‌ی آمریکا دروغ بوده و آنها سعی می‌کنند با مطرح کردن این موضوع که با تروریست ها مبارزه می‌کنند، دنیا را فریب دهند و این در حالی است که آنها در تلاش می باشند که از تروریست‌های سوریه هم‌چنان حمایت به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا ادعاهای دروغینی مطرح کرده‌اند مبنی بر این‌که سوریه به سلاح‌های شیمیایی روی آورده است اما همگان می‌دانیم که در عراق چه کارهایی انجام داده‌اند.

رییس مجلس ملی سوریه با تاکید بر این‌که کشور ایران با دلیری در کنار سوریه ایستاده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روابط خود را با ایران ارتقاء بخشیم.

اللحام تصریح کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که به برکت حرکت تدافعی و تلاش ارتش عربی سوریه، مقاومت ملت سوریه به پیروزی خواهد رسید؛ چرا که ما هم‌چنان به راه حل سیاسی مسالمت‌آمیز بشار اسد در ۲۰۲۴ پایبند هستیم و این دعوت برای آحاد ملت سوریه بدون هیچ شرایطی نامحدود است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اجلاس مجالس آسیایی سالانه برگزار شده و در پی آن توافقنامه‌ای بر علیه مبارزه با تروریسم به امضا می‌رسد و چرا تا کنون این موضوع به نتیجه نرسیده است؟ گفت: در این‌جا لازم می‌دانم به نکته‌ای تاکید کنم که ایالات متحده آمریکا تمام دنیا را فریب می‌دهد و اگر به مصوبه‌ی سازمان ملل در سال ۲۰۰۱ بازگردیم می‌بینیم که این مصوبه بعد از حوادث سپتامبر انجام شده است؛ به این معنا که تمام کشورها ناگزیرند با تروریسم مبارزه کنند.

رییس مجلس ملی سوریه تاکید کرد: اما ملاحظه می‌کنید که در سوریه برخلاف گفته‌های خود از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

اللحام افزود: هم‌چنان که استحضار دارید سوریه از راه‌های خیرخواهانه و حمایت ایران استقبال می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.