رییس مرکز جذب وزارت علوم: نگاه سیاسی در جذب وجود ندارد

۲۰فروردین۱۳،

03-206.jpg

رییس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به دلائل عدم تایید بعضی از متقاضیان جذب هیات علمی، گفت: در جذب اعضای هیات علمی نگاه سیاسی وجود ندارد.

محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جذب ۱۶ هزار عضو هیات علمی در سال قبل،‌ اظهارکرد: تنها پرونده دو درصد از متقاضیان تایید نشده است و ۹۸ درصد مابقی یا جذب شده‌اند و یا در حال بررسی می باشند.

وی دربارهٔ مهم‌ترین دلایل عدم تایید پرونده بعضی از متقاضیان، تصریح کرد: بعضی از این اشخاص به سبب مسائل امنیتی مورد تایید قرار نگرفتند، البته تعداد این اشخاص انگشت شمار بوده است.

مردانی در عین حال تاکید کرد: درمجموع علل سیاسی سبب عدم تایید صلاحیت داوطلبی نبوده است؛ چرا که در جذب هیات علمی نگاه سیاسی وجود ندارد.

وی کمبود توانایی معلمی را یکی دیگر از موارد عدم تایید متقاضیان عنوان کرد و گفت: بعضی از متقاضیان پایه علمی و اخلاقی مناسبی داشته‌اند، اما از نظر نوع بیان و توانایی تدریس، قدرت لازم را دارا نبوده‌اند.

رییس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: شرایط دیگری از جمله مشکل سنی و … از عوامل عدم تایید متقاضیان بوده است، چرا که شرط سنی برای دکتری ۴۵ سال و کارشناسی ۳۵ سال است که البته با داشتن سابقه کار این شروط تغییر می‌کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر در زمینه جذب هیات علمی کار بسیار بزرگی صورت گرفته است و میزان جذب هیات علمی ۲۰ برابر شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.