رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران: ناشران روس علاقمندبه همکاری باهمتایان ایرانی هستند

صفری که برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو در پایتخت روسیه به سر می برد، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های ادبی و فرهنگی میان ایران و روسیه با توجه به وجود علاقمندی متقابل در دو کشور به گسترش این گونه همکاری ها، دورنمای روشنی دارد.

وی افزود: به منظور دعوت از ناشران خارجی، افزایش سطح تعاملات دو نمایشگاه بین المللی کتاب ایران و روسیه و معرفی نشر ایران، معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به ناشران روس و خارجی به مسکو آمدیم.

صفری اظهار داشت: با توجه به این که سال گذشته حضور ناشران روس در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محدود بود، مذاکراتی با موسسات بزرگ انتشاراتی روسیه همچون ˈبیبلیوگلوبوسˈ و ˈوچهˈ برای حضور پررنگ آنها در نمایشگاه های آتی تهران داشتیم.

رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به دیدار خود با رییس نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو گفت: وی به توانمندی های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اذعان کرد و حضور غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو را زینت بخش این نمایشگاه خواند.

وی با بیان اینکه برای مذاکره با مقامهای فرهنگی و ناشران روس به مسکو آمده است، اظهار داشت: قرار است اسناد همکاری با ناشران روس و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که اواخر مهر ماه آینده برگزار می شود، امضا شود.

صفری گفت: با توجه به استقبال روسها از آثار ارائه شده از سوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نمایشگاه مسکو و عطش آنها برای آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ و کتاب های ایران و نیز اشتراکات فرهنگی دو کشور، باید به برقراری ارتباط با ناشران روس بیش از پیش توجه شود.

رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به تمایل روسها برای آشنایی با فرهنگ ایران خاطرنشان کرد: در این کشور فرهنگ ایران زمین و ادبیات پارسی با اقبال فراوانی روبرو است و ناشران برجسته روس در دیدارهای خود خواهان تعامل بیشتر با انجمن ها و موسسات فرهنگی و نشر ایران شدند.

وی افزود: در این دیدارها موضوعاتی همچون توزیع کتاب، تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه چاپ و نشر و توزیع کتاب و ترجمه آثار متقابل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفری گفت: رییس نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو وعده داد تا این نهاد فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پررنگ تری داشته باشد.

موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به نمایندگی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه ای را در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو دایر کرده و در آن بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب عرضه شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو از روز چهارشنبه با حضور موسسات و ناشرانی از ایران و ۴۵ کشور دیگر جهان دایر شده است.

این نمایشگاه در مجموعه ˈمرکز نمایشگاههای روسیهˈ دایر شده است و در آن یکهزار و ۵۴۱ ناشر و موسسه انتشاراتی و فرهنگی در ۳۴ هزار متر مربع بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب عرضه کرده اند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۶۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.