رییس پلیس پیشگیری ناجا:۱۵۰ هزار پرونده درکلانتری‌ها ختم به صلح شد/تولیدامنیت وظیفه همه است

۰۷م آذر ،

11-8.JPG

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی این پلیس، از تشکیل مراکز مددکاری و مشاوره در کلانتری‌ها و همچنین صلح و سازش ۱۵۰ هزار پرونده خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار تقی مهری در اولین همایش «قاب امن» با بیان اینکه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارد، گفت: وظیفه نظارت بر کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، تشکیل یگان حفاظت سازمان‌ها و دستگاه‌ها، کنترل فرودگاه‌ها و راه‌آهن و همچنین تشکیل مراکز خدمات حفاظتی و حفاظت از یگان‌هایی همچون انرژی هسته‌ای، میراث فرهنگی، شیلات و … بر عهده این پلیس است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه این پلیس برابر تدابیر یک پلیس پیشگیرانه است، گفت: در قبل اقدامات پس اتفاقی بود، اما با تشکیل پلیس پیشگیری و با حضور به موقع و پیش‌بینی توانستیم مانع از بروز جرایم شویم.

مهری با بیان اینکه در سال‌های اخیر رویکرد فرهنگی و اجتماعی یکی از معیارهای مهم پلیس پیشگیری است، گفت: در سال‌های اخیر با تشکیل مراکز مددکاری و مشاوره در کلانتری‌ها، توانستیم ۱۵۰ هزار پرونده را به سازش برسانیم.

وی همچنین با اشاره به حضور فرماندهان، روسای پلیس، روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در مدارس، حسینیه‌ها و صنوف، گفت: این اقدام در راستای جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در حال حاضر پلیس جامعه محور و اجتماعی است، گفت: ما معتقدیم هر مشکلی را می‌شود با مشارکت مردم مرتفع کرد.

مهری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس «قاب‌امن» با بیان اینکه هنر بصری قدرت انتقال بیشتری نسبت به هنرهای دیگر دارد، گفت: هنر بصری، ارتباط مستقیمی را با بیننده برقرار می‌کند و ما باید حداکثر استفاده را داشته باشیم تا هنرمندان بسیاری بتوانند در این موضوعات فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره آغاز خوبی است تا هنرمندان با مردمی‌سازی هنر و امنیت پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری دهند، گفت: امنیت به خصوص امنیت داخلی یکی از ارکان مهم هر حکومتی است و باید پذیرفت که ظرف اجرایی هر اقدامی از جمله فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … محصول امنیت است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه امنیت یک اقدامی دسته‌ جمعی است، گفت: تولید امنیت وظیفه همگان است.

مهری با بیان اینکه اولین جشنواره «قاب امن» در تابستان سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: ۹۵۰ اثر در زمینه‌های مختلف طنز، عکاسی و پوستر به دبیرخانه ارسال شد که در این مراسم از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.