رییس کل دادگستری استان کرمان: مسوولان در حفظ بیت‌المال حساس باشند

۰۸م آذر ،

نماینده قوه قضائیه در استان کرمان گفت: خوشنامی اشخاص و ماندگاری نام و یادشان در اذهان در گرو خدمات صادقانه و بی‌منت به خلق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در جمع اعضای شورای اداری شهرستان راور گفت: باید با مردم خوش‌خلق و خوش برخورد بود و خدمت صادقانه و بی‌منت را سرلوحه امور قرار داد.

وی بر حفظ حرمت ارباب رجوع تأکید کرد و افزود: مردم از روی ناچاری و بنا به نوع کار خود به ادارات مراجعه می‌کنند و مسوولان باید با خوشروئی و خوش برخوردی پذیرای آنان باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: مسوولیت یک قرارداد و یک نوع نشان است و فردی که در قبال دریافت وجه یا بهرمندی از امکاناتی مسوولیت را می‌پذیرد اگر بخواهد موفق باشد باید به سلوک فردی و اجتماعی تأسی جوید.

وی ادامه داد: عمل به وراء سلوک فردی و اجتماعی عامل گرفتاری و عدم موفقیت مدیران و مسوولان است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تقویت معنویت را از پله‌های سلوک فردی دانست و بیان کرد: با تقویت معنویت، فرد همواره خدا را حاضر و ناظر به اعمال خود دیده و سعی می‌کند در راه رضای او گام بردارد.

وی ساده‌زیستی و بی‌آلایشی را از دیگر موارد سلوک فردی ذکر کرد و گفت: اشخاص می‌توانند با ساده زیستی، بی‌آلایشی و دوری از تجمل‌گرایی خود را از فریب مظاهر دنیوی دور نگه دارند.

توکلی تاکید کرد: مدیران باید از اختیاراتشان به صورتی استفاده کنند که محل تهمت و افترا قرار نگیرند.

وی با اشاره به حدیثی از یکی از معصومین علیهم السلام خاطرنشان کرد: یک مدیر یا مسوول باید نصیحت‌پذیر و متواضع باشد و کارش را بدون حب و بغض انجام دهد.

رییس کل دادگستری بر رعایت و حفظ حقوق بیت‌المال تاکید و خاطرنشان کرد: از سلوک اجتماعی رعایت و حفظ حقوق بیت‌المال است که همه مدیران و مسوولان باید نسبت به آن حساس بوده و از آن صیانت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.