رییس کل دادگستری خراسان رضوی: هر عملی که پذیرش ولایت در آن نباشد، صالح نمی باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

Multimedia_pics_1390_10_Legal_31.jpg

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی در سالن صبای صدا و سیمای مشهد مقدس گفت: هر اقدامی که پذیرش ولایت در آن نباشد، عمل صالح به شمار نمی‌آید.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن شریعتی اظهار نمود: برای رسیدن به سعادت و کمال، ایمان به خدا و عمل صالح مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح نمود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند راه رستگاری و سعادت، ایمان به خدا و علم صالح است. عملی صالح است حاوی ۵ ویژگی باشد؛ ویژگی اول آن این است که این عمل باید طبق دستور دین خداوند صورت گرفته باشد.

رییس شورای قضایی استان خراسان رضوی عمل باید طبق شرایط وقتی و مکانی صورت بگیرد را ویژگی دوم عمل صالح برشمرد و تاکید نمود: ویژگی سومی که عمل انسان را عمل صالح می‌نماید، عمل همراه با رعایت اخلاق اسلامی و بدون هیچ آلودگی به محرمات و مکروهات است.

شریعتی عمل همراه با پذیرش ولایت اهل بیت عصمت و طهارت در وقت حضور آنان و پذیرش ولایت مطلقه فقیه در وقت غیبت امام معصوم را ویژگی چهارم و مهمترین ویژگی پذیرش عمل صالح عنوان نمود.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی به ویژگی پنجم عمل صالح اشاره و ادامه داد: عمل باید با نیت “قربه الی الله”باشد که عمل صالح محسوب شود.

رییس شورای قضایی استان خراسان رضوی با تشکر و قدردانی از زحمات محمود صلاحی استاندار سابق خراسان رضوی، خاطرنشان نمود: برادر صلاحی از جمله عزیزانی است که مدت‌های بسیار در جبهه‌های دفاع مقدس به نصرت دین خدا شتافته است و در این راه به درجه عالی جانبازی نایل آمده‌اند.

وی گفت: برادر صلاحی در سنگرهای مختلف خدمت‌گذاری به مردم شریف ایران اسلامی به خصوص در خراسان رضوی اقدامات شایسته‌ای را از خود به یادگار گذاشته است به گونه‌ای که ذائقه مردم استان را با خدمات صادقانه خود شیرین نموده است.

شریعتی اخلاص، تقوا، تواضع، فروتنی و ولایت‌مداری را از ویژگی‌های برجسته دکتر محمود صلاحی عنوان نمود و گفت: گسترش تحقیق و پژوهش و کنترل و نظارت بر زیرمجموعه‌های خود و همچنین سرکشی بدون اطلاع از ادارات و سازمان‌ها گوشه‌ای از اقدامات این رزمنده دوران دفاع مقدس می‌باشد.

رییس شورای قضایی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در دوره استانداری دکتر صلاحی شاهد تعامل مثال‌زدنی بین دستگاه‌های اجرایی بوده‌ایم، از گسترش و توسعه تفکر بسیجی در این دوران خبر داد.

وی همچنین به بصیرت و برنامه‌ریزی‌های دقیق دستگاه‌های اجرایی اشاره نمود و گفت: دکتر صلاحی توانست تلاش‌های ارزنده‌ای را در جهت رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

شریعتی در پایان سخنان خود افزود: بالندگی عدالت اجتماعی در عرصه‌های مختلف خدمتگذاری به مردم در استان خراسان رضوی مشهود است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.