رییس کل دادگستری لرستان: کمیته صلح نوبل باید از جامعه جهانی عذرخواهی کند

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

4-45.jpg

رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رقابت با سایر دانشجویان پیش‌رو می باشند.

به گزارش تفسیری ایسنا،‌ جلسه توجیهی دانشجویان تازه الورود سال تحصیلی ۹۲_۹۱ رشته حقوق، دانشگاه جامع علمی کاربردی دادگستری لرستان با حضور رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از مسوولان قضایی و آموزشی برگزار شد.

رییس کل دادگستری لرستان درجمع دانشجویان حقوق این دانشگاه گفت: رشته حقوق یک رشته علمی وکاربردی است و ویژگی خاص این رشته در میان سایر رشته های دانشگاهی این است که ذهن فرد را بیشتر iبه طرف حقوق انسان رهنمود می‌کند.

جعفر بدری ادامه داد: حقوقدانان اشخاصی می باشند که عاقلانه می اندیشند، تصمیم می گیرند و عاقلانه عمل می‌کنند و در چنین حالتی است که قضاوت عادلانه و پرهیز از پیش داوری در وجود فرد نهادینه می‌شود، کسی که آشنایی با علم حقوق دارد نگاه سطحی iبه مسائل ندارد و با غوغا سالاری و جنجال در مورد پدیده‌های اجتماعی و مسائل سیاسی اظهارنظر نمی‌کند.

وی درادامه افزود: علم حقوق در همهی معناهایش رابطه مستقیمی با آموزه‌های دینی دارد و دین معیار و شاخص مناسبی برای برقراری عدالت اجتماعی و فردی درجامعه است، چنین جوامعی هرگز زیر بار ظلم نمی‌روند و همیشه از حقوق خود دفاع می‌کنند و ملت شریف ایران این مهم را در عمل iبه خوبی iبه اثبات رسانیده است.

رییس کل دادگستری لرستان ادامه داد: نفس دانش اندوزی در جامعه برای اشخاص، خودش یک مطلوب وهدف مقدس است ودر آموزه های دینی، فراوان در این خصوص تاکید شده است و دانشجویان حقوق باید علاوه بر دانش تئوریک خود iبه دنبال کار تجربی این رشته باشند وبا مطالعه پرونده‌های مختلف و ممارست در کار تجربی وحضور در محافل علمی این رشته، بردانش خود بیفزایند.

رییس شورای قضایی استان لرستان، دراین جلسه افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر کمیته صلح نوبل در انتخاب گزینه هایی که iبه عنوان برنده جایزه صلح نوبل معرفی کرده دچار خطای مسلم شده است و باید از جامعه جهانی غذرخواهی کند، چگونه است در سال ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا را که درسوابق بعضی اعضاء آن، صدور تسلیحات جنگی مخرب iبه کشورهای مستبد و حمایت از رژیم‌های فاسد وحتی ارسال سلاح‌های شیمیایی وکشتار جمعی برای تهاجم iبه کشورهای دیگر را در دستور کار خود قرار داده است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند را iبه عنوان برنده صلح نوبل جهانی اعلام کرده است.

بدری سپس خطاب iبه دانشجویان حقوق بیان کرد: انتظارم این است که سعی نمایید تجربیات علمی خودتان را افزایش دهید وعلاوه برتخصص در این رشته، تعهد را سرلوحه کار خود قرار دهید وسعی کنید که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، حداقل تجربه لازم را کسب کرده باشید و معتقد باشید. شما دانشجویان می توانید در رقابت علمی با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها پیشرو باشید زیرا تحصیل در دانشگاه های iبه اصطلاح حاوی رتبه ملاک نیست وآنچه مهم است، دانش فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از کسب علم است و این علم باید عملی باشد و انصافا دانشگاه جامع علمی کاربردی این راهبرد را تاکنون iبه خوبی دنبال کرده است.

در پایان این مراسم توسط رییس دادگستری لرستان از دانشجویان نخبه و مسوولان پر تلاش این دانشگاه با اهداء جوایز ولوح تقدیر، قدردانی iبه عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.