رییس کمیسیون آموزش مجلس :وضعیت مدرسان دانشگاه فنی و حرفه ای مشخص شد،فعلا فعالیتشان را ادامه می دهند

زهرا تالانی:با اینحال مشکل معلمان حق التدریسی همچنان باقی ماند و با وجود اینکه بارها در مقابل مجلس تجمع کردند همچنان بلاتکلیف هستند.
در این باره سهراب رضایی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ نفر از معلمان این دانشگاه حق التدریس هستند می گوید:زمانی که مجلس قانون تصویب استخدام معلمان حق التدریس را داد چون ما تبدیل به دانشگاه شدیم،وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تکلیف این معلمان باید در وزارت علوم مشخص شود و ربطی به وزارتخانه ما ندارد.در نتیجه الان باید استخدام از طریق فراخوان جذب هیات علمی باشد و مدرک آنها هم حداقل باید فوق لیسانس باشد ،در حالیکه از این تعداد تنها ۳۶۰ نفر فوق لیسانس هستند.
وی در گفت وگو با خبرآنلاین ادامه می دهد: از طرفی وزارت علوم مجوزی برای استخدام این تعداد ندارد و اگر هم مجوز استخدام در وزارت علوم داده شود الویت با کسانی است که مدرک دکترا و فوق لیسانس دارند.
اما در مجلس نهم محمد مهدی زاهدی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیم گرفت تکلیف این معلمان را مشخص کند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به آخرین وضعیت استخدام رسمی حق التدریسهای دانشگاه فنی حرفه ای اعلام کرد که تا حصول راهکاری جدید، این عده از کارمندان با شرایط فعلی در این دانشگاه فعالیتشان را ادامه می دهند.
وی با بیان اینکه در جلسه ای که با معاون آموزشی برگزار شد به این توافق رسیدیم که کارکنان حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه ای کماکان به فعالیت خود در این دانشگاه ادامه دهند می افزاید:این عده از کارکنان به علت انتقالشان از آموزش و پرورش به وزارت علوم، باید روند جذب را به عنوان هیأت علمی در فراخوان وزارت علوم طی کنند که فعلاً این امکان برای آنان وجود ندارد.
به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در صورتیکه راهی برای استخدام این عده از کارکنان فراهم شد در اولویت استخدام قرار می گیرند زیرا این عده خارج از ضوابط جذب هیأت علمی وزارت علوم راه دیگری برای استخدام ندارند و مجلس شورای اسلامی هم نمی توانند جدای از این مصوبه تصمیمی برای استخدامشان اتخاذ کند.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.