رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه:بحران در حال فروکش است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈمحمد صبحی ابوالشاماتˈ که به همراه هیاتی از نمایندگان مجلس سوریه بعد ازظهر امروز سه شنبه با ˈعلی اکبر ولایتیˈ مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در محل دبیرخانه دایمی مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار کرد، افزود: به دلیل حمایت های پیوسته ایران از دولت و ملت سوریه برای از بین بردن باندهای مسلح که مردم را می کشند و امنیت را از کشور ما سلب کرده اند، از شما تشکر می کنم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روابط راهبردی دو کشور، خواستار حمایت پیوسته و پیگیر ایران از سوریه بویژه در بعد اقتصادی شد تا کشورش بتواند در برابر این بحران پایداری خود را ادامه دهد.

این نماینده مجلس مردم سوریه افزود: به رغم تحریم ها علیه ایران و سوریه، تهران می تواند به مقاومت و پایداری خود به همراه حمایت از ما ادامه دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی سوریه تاکید کرد: زمان به ما نشان داده تنها کشوری که هم در سطح رهبری و هم در سطح مردمی در کنار ما باقی مانده، ایران است.

*** بحران سوریه، حلقه های مقاومت علیه اسرائیل را هدف قرار داده است

ˈخالد العبودˈ یکی دیگر از نمایندگان سوری حاضر در این دیدار نیز با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه در طول ماه های گذشته گفت: تحلیل شما از روند وقوع حوادث و آغاز بحران سوریه برای ما غیرمنتظره نیست و آنچه در سوریه رخ می دهد حلقه ای از زنجیره یورش و تهاجمی است که حلقه های مقاومت در برابر اسرائیل را هدف قرار داده است.

وی افزود: زمانی که بخش کوچکی از مردم سوریه به خیابان ها آمدند و شعار ˈنه ایران و نه حزب اللهˈ را سر دادند، متوجه شدیم که عنوان اصلی بحران فعلی سوریه، خارجی است.

این نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: بخشی از رسانه های کشورهای مرتجع منطقه، نقش پلیدی در بحران سوریه بازی کردند.

*** حمایت از مقاومت ؛ عامل بحران سوریه

ˈعمر اوسیˈ نماینده کُرد مجلس سوریه که سخنران دیگر این دیدار بود، تصریح کرد: ما در سوریه بهای حمایت از محور مقاومت علیه اسرائیل را می پردازیم و به رغم ملاحظاتی که درباره برخی گروه های فلسطینی از جمله حماس داریم اما به این حمایت ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه روند تحولات سوریه، روند پویایی نظام جدید جهانی را مشخص خواهد کرد، افزود: توطئه ای در کار است تا سوریه را به ایالت های دینی، قومی و مذهبی تقسیم کند و این کار در چارچوب تئوریˈ هرج و مرج خلاقˈ انجام می شود تا با ایجاد کشورهای کوچک و ضعیف، اسرائیل بتواند بر منطقه مسلط شود.

*** محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام از سوی نماینده مسیحی مجلس سوریه

ˈماریا سعادتˈ نماینده مسیحی پارلمان سوریه نیز در این دیدار گفت: از لحظه آغاز بحران سوریه برای من مشخص بود که این بحران یک نقشه خارجی است که دو عامل روش سیاسی و سیاست خارجی سوریه به همراه ترکیب فرهنگی و دینی داخلی سوریه را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه با تضعیف سوریه، خط مقاومت ضربه خواهد خورد، تصریح کرد: سوریه کلید حل گره موجود در خاورمیانه است و اگر این کلید از بین برود، تمامی منطقه تضعیف خواهد شد.

این نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه نبردی بین المللی در سوریه در جریان است، خاطرنشان کرد: ایران و سوریه درصدد ایجاد یک نظم نوین جهانی هستند و اگر ما از این بحران موفق خارج شویم، این نظام جهانی شکل خواهد گرفت.

ماریا سعادت همچنین اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) را به شدت محکوم کرد و گفت: تمام شخصیت های دینی در جهان، میراث مشترک بشری را در منطقه ما شکل می دهند.

سیام** ۹۱۲۹**۱۵۷۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.