زائران معتاد قبل از اعزام به حج برای ترک اقدام کنند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: زائران معتادی که قصد تشرف به حج را دارند نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنند و به زائران پیشنهاد می‌شود، مدیر کاروان را در جریان بیماری و نوع داروی مصرفی خود قرار دهند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علیرضا اکبرشاهی در این رابطه گفت: با توجه به نزدیکی زمان اعزام زائران عمره مفرده، اشخاصی که اعتیاد دارند لازم است قبل از تشرف به حج نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام کرده و پس از بازیابی صحت و سلامت خود، مشرف شوند.

وی افزود: با توجه به توانایی و تجربیات سال‌های اخیر پلیس و استفاده از تجهیزات فنی در فرودگاه‌ها، امکان انتقال حتی یک گرم مواد مخدر به کشور عربستان نبوده و نیست.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی این اشخاص به مراکز مجاز ترک اعتیاد را تسهیل خواهد کرد تا بتوانند با سلامت کامل از این فیض عظیم معنوی، بهره‌مند شوند.

اکبرشاهی بیان داشت: اگر چه بعضی از داروها در کشور ما توسط پزشکان تجویز می‌شود اما در عربستان ممنوع است و پلیس آن کشور با حاملین این داروها برخورد می‌کند، بنابراین به زائرین پیشنهاد می‌شود قبل از سفر، دفتر زیارتی و مدیر کاروان را در جریان بیماری و نوع داروی مصرفی خود قرار دهند.

وی در پایان به تعداد بسیار اندک معتادان در جریان عمره مفرده اشاره کرد و بیان داشت: اگر چه تعداد این اشخاص معدود است اما به سبب عوارض سوء برخورد با آنان در کشور عربستان، ستاد مبارزه با مواد مخدر ناچار است از اعزام این اشخاص جلوگیری کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.