زارع‌زاده: شعار امسال می‌تواند راهکار برون‌رفت از وضعیت موجود باشد

۲۹م اسفند ،

image_66153.jpeg

سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: دستیابی به حماسه اقتصادی نیازمند درمان بیماری مدیریت مالی در کشور است.

عباس زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: حماسه در فرهنگ ملی ما زمانی مطرح می‌شود که نیاز به یک تحرک تازه اجتماعی برای رسیدن به هدف مشخص وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازمند یک گذار و حرکت طولانی مردم برای گذر از شرایط فعلی هستیم و رهبری بسیار بجا و زیبا مساله حماسه را در این شرایط مطرح کردند که می‌تواند یک برون‌رفت از وضعیت موجود و برگشت به جریان حماسی جنگ را که حماسه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بود، ایجاد کند؛ در زمان جنگ ما دچار تهاجم نظامی بودیم اما حالا دچار یک تهاجم همه‌جانبه سیاسی – اقتصادی هستیم و باید بتوانیم با یک برخورد حماسی از این تهاجم گذر کنیم.

وی اظهار کرد: عالی‌ترین ابزار برای تحقق حماسه، ابزار وحدت در مدیریت و حاکمیت است. باید اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود، از اصراف پرهیز شود و حمایت از تولید ملی به صورت جدی دنبال شود.

سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراها ادامه داد: مهم‌ترین مساله در حال حاضر اصلاح مدیریت اقتصادی کشور است. مدیران کشور باید متوجه این مساله باشند که تصمیمات آن‌ها در امروز و آینده اقتصاد کشور تاثیرگذار است؛ لازم است که مسیر تولید جدی گرفته شود، ضمن این‌که بانک‌ها باید به مدیریت مالی کشور توجه کنند.

وی معتقد است: متاسفانه یک بیماری در مدیریت مالی کشور وجود دارد که لازم است با آن برخورد شود در بسیاری از سیستم‌های موفق اقتصادی دنیا ملاحظه می‌کنیم برخورد با اخلال‌گران و اختلاس‌کنندگان محکم و قاطع است، نباید مصالحه‌کاری در زمینه برخورد با اخلال‌گران صورت بگیرد تا اقتصاد کشور دچال مشکل نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.