زانتیا یا مزدا ۳ تیپ دو

ایرانی ها با شنیدن نام سیتروئن، بی درنگ به یاد ژیان مهمان سال های دور خیابان های کشور می افتند و با مزدا نیز تصور وانت مزدای آبی رنگ در ذهن شان تداعی می شود.

این در حالی است که هم اکنون زانتیا دیگر نماینده پژو سیتروئن در خیابان ها جولان می دهد و مزدا ۳، خودروی لوکس گروه بهمن، وانت مزدای آبی رنگ زامیاد را از ذهن ها پاک کرده است. امروز قصد بر آن داریم که دو خودروی زانتیا و مزدا ۳ تیپ ۲ تولیدی گروه بهمن را با یکدیگر مقایسه کنیم. این دو خودرو تقریبا در یک رنج قیمتی قرار دارند یعنی زانتیا هم اکنون قیمتی برابر با ۳۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان دارد و مزدای ۳ تیپ ۲ نیز با قیمت ۳۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می رسد. مزدا ۳ در سه تیپ مختلف قابل عرضه است که تیپ ۲ آن از لحاظ قیمتی با زانتیا تقریبا برابری می کند. اما زانتیا خودروی تولیدی سایپا که این روزها صحبت از پایان سرخوشی آن است موتوری ۲۰۰۰سی سی داشته که توان تولید ۱۳۷ اسب بخار را دارد این در حالی است که حجم موتور مزدا ۳ نیز ۲۰۰۰سی سی بوده و ۱۴۷اسب بخار قدرت تولید می کند.

شما با مزدا ۳ در ۹ ثانیه می توانید به شتاب صفر تا صد دست یابید این در حالی است که شتاب صفر تا صد زانتیا ۱۲ ثانیه می باشد. حداکثر سرعت مزدا ۳ به میزان ۲۰۹ کیلومتر برآورد شده اما در زانتیا ۲۲۰ است. اما میزان مصرف سوخت این دو خودرو با یکدیگر متفاوت است به طوری که مزدا ۳ در هر ۱۰۰کیلومتر ۴/۸لیتر بنزین مصرف می کند این در حالی است که زانتیا در سیکل ترکیبی ۹لیتر بنزین می سوزاند. اما از لحاظ امکانات ایمنی و مشخصات نیز جالب است که بدانید مزدا ۳ از کیسه هوا، ترمز ضدقفل ABS و EBD بهره می برد و زانتیا نیز ABS و ایربگ دارد.


مجله اینترنتی ممتازنیوز سرگرمی و تفریحی اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.