زاهدی:‌ کاهش اعتبار وام شهریه‌ی دانشجویان اشتباه فاحش تلفبق بود/درخواست اصلاحیه داده‌ایم

۳۰اردیبهشت،

zahedi.jpg

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که این کمیسیون نسبت به کاهش اعتبار وام شهریه دانشجویان به کمیسیون تلفیق اعتراض کرده و این موضوع را در صحن علنی دنبال می‌کند.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در مورد کاهش اعتبار وام شهریه‌ی دانشجویان و تخصیص بخشی از آن به فعالیتهای قرآنی گفت: این اتفاق اشتباه فاحشی است که در کمیسیون تلفیق رخ داده، به همین سبب ما اعتراض خود را به این کمیسیون اعلام کرده و درخواست اصلاحیه را مطرح کرده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از انجام اصلاحاتی در کمیسیون تلفیق گفت: اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی پاسخگوی نیاز وام دانشجویان نیست چه برسد به این که این اعتبار کاهش پیدا کرده و بخشی از آن صرف موارد دیگر شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: متاسفانه بعضی همکاران در کمیسیون تلفیق به این موارد توجه نمی‌کنند و تنها پیشنهادات خامی می دهند که نتیجه‌ی آن وارد شدن خساراتی به کشور است.

زاهدی در پایان گفت: ما از کمیسیون تلفیق درخواست کردیم تا در این رابطه تجدید نظر کند، در غیر این صورت قطعا کمیسیون آموزش در زمان بررسی این بند در صحن علنی اعتراضات خود را مطرح می‌کند.

گفتنی است در لایحه دولت در سال جاری ۱۳۶ میلیارد تومان به اعتبار وام شهریه دانشجویان اختصاص یافته بود که کمیسیون تلفیق ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار کسر و به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.