زاکربرگ: چرا فیسبوک را فیلتر کردید؟!

۱۳م آذر ،

مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک در گفتگوی تلفنی با یک مقام دولتی تاجیکستان از او دربارهٔ دلایل فیلترینگ پایگاه اینترنتی فیسبوک در کشور تاجیکستان کسب اطلاع کرد.

ممتازنیوز: مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک در گفتگوی تلفنی با یک مقام دولتی تاجیکستان از او دربارهٔ دلایل فیلترینگ پایگاه اینترنتی فیسبوک در کشور تاجیکستان کسب اطلاع کرد.

هفته قبل برای چندمین بار دولت تاجیکستان پایگاه اینترنتی فیسبوک و دو پایگاه اینترنتی دیگر روسی زبان را به سبب انتشار یافتن اطلاعات محرمانه دولتی فیلتر کرد.

“بیگ ظهور اف ” رییس واحد خدمات مخابراتی تاجیکستان که طرف گفتگوی زاکربرگ بوده است پیشتر در مصاحبه ای با رسانه ها گفته بود که دوست دارد با صاحب شبکه فیسبوک یا مشاوران نزدیکش گفتگو کند.

وی پس از گفتگو با زاکربرگ به خبرنگاران گفت که در این گفتگو به مدیر فیسبوک گفته سبب از دسترس خارج شدن پایگاه اینترنتی فیسبوک تصمیم کمیته فیلترینگ بوده است و وی تلاش خواهد کرد تا این تصمیم را تا چند روز دیگر لغو کند.

در این گفتگو که به واسطه یک مترجم صورت گرفته مدیر پایگاه اینترنتی فیسبوک از ظهوراف به عنوان یک مقام دولتی تاجیک دلایل فیلترینگ و از دسترس خارج شدن پایگاه اینترنتی فیسبوک را جویا شده است.

ظهور اف نیز در گفتگو با مدیر فیسبوک با اشاره به اینکه تصمیم فیلترینگ پایگاه اینترنتی فیسبوک دولتی نبوده،افزوده است تمام تلاش خود را برای اقناع اعضای کمیته در تجدید نظر در تصمیم شان صرف خواهد کرد.

برخی ناظران معتقدند که دولت دوشنبه از اینکه مخالفان حکومت تاجیکستان بتوانند از قابلیت های شبکه اجتماعی فیسبوک در جهت ایجاد نافرمانی های مدنی و اعتراضات استفاده کنند، نگران است ؛ با این حال تعداد کاربران اینترنت در تاجیکستان کمتر از ۵ درصد جمعیت ۷ و نیم میلیون نفری این کشور را شامل می گردد که از این تعداد کاربران پایگاه اینترنتی فیسبوک کمتر از ۳۰ هزار نفر می باشند.

عصر ایران


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. siyamak:

    یه کار بیهوده است. انسان ها موجود کنجکاو هستند پس اگر دری رو به روی یک نفر رو ببندند و نگن که نباید از این در بری راحت نمیشینه حتما راهی رو پیدا میکنه تا از این در استفاده کنه پس هیچ چیز جلودار انسان نیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.