زایران بدانند؛ شرایط دریافت ارز

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: معاون، حج، عمره و عتبات سازمان حج گفت: زائران عمره که ثبت نام قطعی کرده و برای صدور ویزای آنها اقدام شده است، می‌توانند با مراجعه به بانک ملت ارز مسافراتی دریافت کنند.

ناصر خدر نژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت سهمیه ارز مسافرتی عمره را همانند سال قبل دانست و گفت: زائرانی که ثبت نام قطعی کرده و ویزای آنها صادر شده است می‌توانند با مراجعه به بانک ملت ارز مسافرانی دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه سهمیه ارز از موارد مهمی است که برای زائران مطرح می‌شود، لیست اسامی زائرانی که ثبت نام قطعی کرده و برای آنها اقدام به اخذ ویزا شده است به بانک ملت ارسال و همانند سال قبل می‌توانند ۳۰۰ دلار بابت هر زائر برای تشرف دریافت کنند.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به اینکه ارز مسافرتی تنها برای یک مرتبه در سال به هر زائر تعلق می‌گیرد، افزود: مدیران و روحانیون کاروان‌ها نیز مانند دیگر زائران می‌توانند برای یک مرتبه در سال ارز مسافرتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فروش ارز مسافرتی به نرخ مبادله‌ای است، افزود: بر این اساس مسافرانی که در هر مقطع زمانی از سال از ارز مسافرتی خود استفاده کرده‌اند از ابتدای سال می‌توانند از ارز مسافرتی تازه خود بهره‌مند شوند.

بر اساس مقررات ارزی بانک مرکزی که در اوایل آذرماه سال اعلام شده بود، فروش ارز به نرخ مبادله‌ای به شرکت‌های منتخب برای اعزام زائران به عمره مفرده و عتبات عالیات نیز بلامانع شده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در این باره گفته بود که فروش ارز به نرخ مبادله‌ای به شرکت‌هایی صورت خواهد گرفت که از سوی سازمان حج و زیارت با امضای ذی‌حساب، مدیر امور مالی و معاون اداری مالی معرفی شده باشند.

صمد کریمی تصریح کرده بود که شرکت‌های منتخب می‌توانند به نرخ مبادله‌ای، جهت انجام امور مربوط به اعزام زائران به عمره مفرده و عتبات عالیات اقدام کنند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.