زایمان بحرانی مادری با وزن ۱۷۰ کیلو با موفقیت انجام شد

رئیس بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد یزد گفت: با تلاش تیم جراحی بیمارستان میبد، زایمان مادر باردار ۱۷۰ کیلویی در شرایط بحرانی با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر مریم السادات نیلچیان متخصص زنان و زایمان، و پزشک این بیمار در این خصوص اظهار داشت: خانمی  ۲۶ ساله با حاملگی اول ۵/۸ ماهه که به علت درد زایمان با ادم بسیار شدید و فشارخون بالا و پروتئین ادراری به اتاق زایمان بیمارستان امام جعفر صادق (ع) مراجعه کرده است.
 
وی ادامه داد: بیمار بسیار چاق با ادم بسیار شدید با وزن  ۱۷۰ کیلو فشار خون بالا و اضافه وزن ۵۰ کیلو  در دوران باردرای که به علت عدم پیشرفت در زایمان و فشارخون بالا و خونریزی تحت عمل جراحی قرارگرفته که به لطف خداوند و تلاش کلیه همکاران تیم جراحی و بیهوشی با موفقیت انجام شد.
 
دکتر نیلچیان تصریح کرد: پس ازعمل جراحی با توجه به این که بیمار در خطر بالای عوارض پس از عمل مانند عفونت های ریوی ترومبونلیت و غیره بود اقدامات پیشگیرانه انجام شد که به لطف خداوند حال عمومی بیمار و نوزاد خوب می باشد.
 
این متخصص زنان و زایمان به مادران باردار توصیه کرد: مادران باردار مشاوره های قبل از بارداری و همچنین مراقبت های منظم در طول دوران بارداری را تحت نظر متخصص و مراکز بهداشتی و درمانی جدی بگیرند چراکه این مهم از اهمیت ویژه ای برای مادر باردار و نوزاد برخوردار است.
 
وی همچنین با اشاره به این که عوارض بیهوشی، عفونت های بعد از عمل، ترومبوز ( لخته شدن خون) و آمبولی بعد از اعمال جراحی در افراد چاق شیوع بیشتری دارد، توصیه کرد: مادران باردار توصیه های پزشک خود و کادر درمان را جدی بگیرند تا عوارض جبران ناپذیری برای بیمار بوجود نیاید./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.