زباله مهمان ناخوانده منطقه پنج/ گلایه شهرداری از مردم

چند هفته ای است که زباله ها میهمان ناخوانده کوچه پس کوچه های منطقه پنج شده و کنار سطل های زباله این منطقه جاخوش کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، مهمان هایی که هر شب ساعت ۲۱ باید از محله بیرون می رفتند چند هفته ای است که در کوچه پس کوچه های شهرداری منطقه پنج کنار سطل های زباله جاخوش کرده و به عبارتی لنگر انداخته اند.

به گزارش خبرنگار ما وجود زباله ها و سطل های واژگون در سطح منطقه سیمای بصری این منطقه را آشفته کرده است به گونه ای که هر رهگذاری با دیدن این مناظر این سؤال برایش پیش می آید که اینجا زباله دانی است یا محل سکونت.

با پیگیری های خبرنگار ما موضوع را از معاون خدمات شهری منطقه ۵ جویا شدیم و اینطور پاسخ از مرتضی آدینه معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ پاسخ شنیدیم که با توجه به تراکم زیاد جمعیت و ساخت برج ها حجم تولید زباله در منطقه زیاد شده است، بطوری که در شبانه روز حدود ۶۵۰ تن زباله تولید می شود.

این در حالی است که حدود پنج هزار و ۴۰۰ مخزن در سطح منطقه جانمایی شده است و از این تعداد حدود ۱۳۰۰ مخزن در ناحیه ۳ شهرداری وجود دارد و کارگران شهرداری در ۳ تا ۴ نوبت از شبانه روز مشغول جمع آوری زباله ها از سطح منطقه هستند.

وی در ادامه با گلایه از شهروندان افزود: با وجود اینکه حجم تولیدی زباله در این منطقه زیاد است شهروندان باید ما را در امر جمع آوری زباله یاری دهند و این در حالی است که بعضی از شهروندان هر موقع از ساعات شبانه روز که تمایلی دارند زباله های خود را در اطراف مخازن زباله رها می کنند و این امر سبب کندی عملکرد کارگران می شود.

معاون خدمات شهری منطقه ۵ به مانعی دیگر در امر خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: وجود زباله دزدها در سطح منطقه مشکل دیگری است که ما با آن درگیر هستیم چرا که در مسیرهای خلوت و جاهایی که دور از چشم پرسنل شهرداری است زباله دزدها اقدام به تخلیه مخازن کرده و به همان حال رها می کنند.

آدینه در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است پرسنل شهرداری نیز تعداد بازدیدها را افزایش داده تا دیگر شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.