زبان فارسی به زبانهای فعال پایگاه اینترنتی اتحادیه جهانی مخابرات افزوده می گردد

۲۷فروردین۱۳،

 

مجری پروژه تدوین نظام پایش شاخص های ICT کشور گفت: ترجمه و تحلیل گزارش آخرین روند توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای جهان بر اساس گزارش اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۱۲ اتحادیه جهانی ارتباطات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به زبان فارسی منتشر و بر اساس هماهنگی انجام شده، در پایگاه اینترنتی اتحادیه بین المللی مخابرات قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار  مهر، امیرحسین محبعلی اظهار داشت: اندازه‌گیری و اعلام وضعیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای مختلف جهان یکی از مهمترین فعالیت‌های بخش اطلاعات و آمار اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU ) وابسته با سازمان ملل است.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و کنترل برنامه سازمان فناوری اطلاعات افزود: پیش از این، گزارش‌های سالانه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارزیابی جایگاه کشورها در این حوزه، توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات به شش زبان انگلیسی، فرانسه، اسپانیائی، عربی، چینی و روسی بصورت مستمر منتشر می‌شد. در همین راستا، سازمان فناوری اطلاعات به عنوان نماینده حاکمیت در این حوزه و در راستای سیاست های موجود، اقدام به ترجمه آخرین گزارش ITU در خصوص روند توسعه کشورهای مختلف در این بخش و قرار دادن آن در پایگاه اینترنتی رسمی این اتحادیه کرده است.
 
محبعلی، تصریح کرد: کشورها تلاش می‌کنند تا با اجرای برنامه‌های کلان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به ارتقاء وضعیت این حوزه  در کشورشان و نسبت به ارتقاء جایگاه خود در میان سایر کشورها اقدام کنند؛ بر همین اساس،‌سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان بازوی اجرائی وزارت ارتباطات در این حوزه، با درک اهمیت این موضوع در دو سال قبل نسبت به پیگیری روند ارزیابی شاخص‌های ICT خصوصا در بخش فناوری اطلاعات در کشور اقدام کرده است.
 
مجری پروژه تدوین نظام پایش شاخص های ICT کشور گفت: در این زمینه پروژه " تدوین نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی های بین المللی" در راستای تحقق تکلیف تبصره ۳ ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه تعریف شده است.
 
محبعلی با بیان اینکه در این زمینه یکی از  فعالیت های مهم پروژه ترجمه گزارشات بین المللی حوزه فاوا و تحلیل وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این منظر برای در دسترس قراردادن دست اندرکاران حوزه فاوا در کشور است، تاکید کرد: در این خصوص و به منظور ارتقاء تعاملات بین‌المللی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خلاصه فعالیت‌های انجام شده در حوزه ICT و اندازه‌گیری توسعه جامعه اطلاعاتی که براساس زیرشاخص‌های مدل شاخص توسعه فاوا در کشورهای جهان، در سال ۲۰۱۲ میلادی تهیه شده، ترجمه و از طریق پایگاه اینترنتی رسمی  سازمان فناوری اطلاعات در اختیار عموم متخصصان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از سوی دیگر، با هماهنگی های بعمل آمده با بخش اطلاعات و آمار ITU در نظر است بزودی ترجمه فارسی مستندات و گزارشات مهم ارزیابی های ITU  در کنار شش زبان فعال جاری در پایگاه اینترنتی اتحادیه جهانی ارتباطات قرار گیرد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.