زرندیه از قطب‌های بزرگ تولید پسته در کشور


زرندیه از قطب‌های بزرگ تولید پسته در کشور

۱۲:۰۷ (پنج شنبه ۵ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان زرندیه که به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد، ۳۸۲ پرونده طرح توسعه بخش کشاورزی و دامداری تعیین تکلیف شد.

 فرماندار زرندیه در این جلسه در سخنانی با اشاره به تولید محصول پسته در این شهرستان گفت: محصول پسته به عنوان یکی از محصولات کشاورزی ارزآور تا سالیان پیش با نام دیگر شهرهای کشور شناخته می‌شد.

علیرضا هدایتی افزود: به دلیل پتانسیل‌های موجود در این شهرستان و به همت پسته کاران، شهرستان زرندیه توانسته سهم قابل توجهی از تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به وجود اولین باغ پسته زرندیه در سال ۶۹ در روستای سلطان احمدلو، بیان کرد: در حال حاضر شهرستان زرندیه با دارا بودن از بیش از ۷ هزار هکتار باغ پسته و با میانگین تولید ۲٫۲ تن در هر هکتار، قطب بزرگ این محصول ارزشمند در کشور است.

وی شهرستان زرندیه را یکی از قطب‌های مهم استان مرکزی در تولید انواع محصولات کشاورزی دانست و تصریح کرد: این شهرستان پتانسیل‌های گوناگونی در حوزه های مختلف کشاورزی به ویژه در زمینه غلات دارد.

فرماندار زرندیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: همه دستگاهها موظفند جهت ایجاد اشتغال پایدار به گونه‌ای تلاش کنند که شعار امسال ری بطور کامل محقق شود.

وی افزود: رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم دولت است که تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی، گام دیگری در جهت توسعه و اشتغال پایدار در کشور است.

هدایتی در پایان خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای فرهنگ مصرف صحیح و استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی شد.

.

.

.

.

.

..

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.