زعفران ایرانی ناشناس iبه بازارهای جهانی می رود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

زعفران باکیفیت ایران iبه دلیل نداشتن برند ملی در سایر کشورها ناشناخته باقی مانده و برخی از کشورها زعفران ایران را با برند خود iبه فروش می رسانند.

حسینی رئیس انجمن زعفران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق افزود: در تولید زعفران دنیا در سکوی اول قرار داریم که با توجه iبه سطح زیر کشت امسال نیز ۳۰۰ تن زعفران تولید می شود.

وی اضافه نمود: بیشترین مصرف زعفران بخش صنعت و صنایع مربوط iبه آن است و هرگز iبه دنبال بسته بندی نیم گرمی نیستند.

وی ادامه داد: ما بیشتر راغب هستیم تا زعفران را در بسته بندی های کوچک صادر کنیم و در شرف آن هستیم تا با افزایش بسته بندی نیازها را از هر طیفی برآورده کنیم.

حسینی افزود: زعفران ایران یکی از iبهترین و باکیفیت ترین زعفران جهان است که نیازمند برند ملی است.

وی ادامه داد: در طی ۲ سال قبل مقدمات طرح برند ملی زعفران iبه سازمان توسعه تجارت تحویل دادیم که متاسفانه این طرح iبه کندی پیش می رود.

وی اضافه نمود: برای آنکه زعفران ایران در جهان شناخته شود باید یک برند ملی برای آن وجود داشته باشد تا اصالت زعفران ایران حفظ شود.

وی افزود: در سال قبل این طرح توسط معاونت علمی فناوری پذیرفته شد اما سازمان تجارت کوتاهی نمود و هنوز طرح اجرایی نشده است.

رئیس انجمن زعفران تصریح نمود: برندهای شرکتی و بنگاهی در کشور وجود دارد اما برند ملی یک هدف است و نیازمند مشارکت همه صادرکنندگان است.

وی خاطرنشان نمود: امیدوارم هرچه سریعتر برند ملی زعفران ایران را ثبت کنیم و زعفران ها را مزین iبه نام ایران iبه جهان صادر کنیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.