زلزله در آبدانان؛ تخریب ۳۰ خانه و ۸ مصدوم/زلزله دهلران مردم را به خیابان کشاند

فض الله نصرتی، رئیس ستاد بحران شهرستان آبدانان به مهر گفت: ۸ نفر زخمی و ۳۰ خانه به دنبال زلزله آبدانان تخریب شده است. همچنین تمام ویترین مغازهای سطح شهر براثر زلزله ۵٫۵ ریشتر فرو ریخته است.

ت شدت زلزله در بخش مورموری بسیار زیاد بوده و تمام ارتباط تلفنی این بخش و شهرتان آبدان از دسترس خارج کرده است. هنوز از تلفات جانی خبری در دست نیست و ستاد بحران وارد عمل شده و تمام نیروهای امدادی در حالت آماده باش قرار گرفتند و جمعیت هلال احمر تعدادی از نیروهای خود برای امداد رسانی به بخش مورموری اعزام کرده است.

 

دهلران لرزید

زمین لرزه شدیدی شهرستان دهلران را لرزاند و این زلزله به قدری شدید بود که مردم خانه های خود را ترک کرده و به خیابانها هجوم آورند. این زمین لرزه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز در شرایطی رخ داد که گرد و غبار از صبح فضای شهر را در بر گرفته است .شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام نیز زمین لرزه ای شدید را به خود دید.

بهزاد علیزاده، رئیس ستاد بحران شهرستان دهلران گفت: ستاد بحران از آمادگی کامل برای رسیدگی به خسارات احتمالی ناشی از زلزله برخودار است. خوشبختانه زلزله ۵/۵ریشتری شهرستان دهلران هیچ گونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است. باتوجه به اینکه شهرستان دهلران از اول اردیبهشت تا کنون بیش از ۱۴۵بار لرزیده تمام امکانات در این شهرستان برای حوادث احتمالی آماده است.
ریئس ستاد بحران دهلران گفت: ستاد بحران این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برد. مردم به شایعات افراد در سطح شهر گوش ندهند و اخبار موثق فقط از طریق ستاد بحران اعلام خواهد شد.
 

زلزله ایلام، پلدختر را هم تکان داد

زمین لرزه ای نسبتا شدید که در استان ایلام رخ داد شهرستان پلدختر در استان لرستان را نیز لرزاند.
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به وقوع زمین لرزه در “مور موری” استان ایلام عنوان کرد: این زمین لرزه دارای شدت ۵٫۵ ریشتر بوده و شهرستان پلدختر لرستان را نیز تکان داده است.
رضا آریایی زمان وقوع زلزله را ۱۴ و ۳۹ دقیقه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه وقوع زلزله در ایلام پیش بینی می شد استان لرستان در آماده باش کامل برای امدادرسانی احتمالی قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه زلزله ایلام در پلدختر خسارتی به دنبال نداشته است، افزود: لرستان جزء استانهای معین استان ایلام محسوب می شود که در صورت وقوع حادثه برای کمک رسانی اقدام خواهد کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به وقوع ۱۵۰ زمین لرزه طی ۱۰ روز اخیر در استان ایلام از آمادگی ستاد حوادث غیرمترقبه استان لرستان برای کمک رسانی خبر داد.
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.