زلزله در اردبیل آسیب جانی و مالی به همراه نداشته است

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه زلزله در استان اردبیل تاکنون هیچ تلفاتی جانی و مالی به همراه نداشته است، گفت: زلزله ۶:۲ ریشتری در استان اردبیل تلفاتی نداشته است و کانون اصلی این زلزله در شهرستان های اهر و ورزقان استان آذربایجان شرقی بوده است.

وی با بیان اینکه وقوع این زلزله در شهرستان اردبیل موجب نگرانی هایی برای مردم این شهر شده است، گفت: مسئولان استان اردبیل در حال بررسی آسیب های احتمالی زلزله در روستاهای استان اردبیل هستند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه استان در حال پیگیری خسارات احتمالی زلزله در استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو زلزله شدید بعد از ظهر امروز شنبه بخشهایی از استان آذربایجان شرقی از جمله تبریز مرکز این استان را لرزاند.

طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز زمین لرزه اول در ساعت ۱۶:۵۳دقیقه به بزرگی ۶٫۲ به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان اهر و مرکز زمین لرزه دوم در ساعت۱۷:۰۴به بزرگی۶ و به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان ورزقان بوده است.

این زلزله ها در مناطقی از استانهای آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان و زنجان نیز احساس شده است و ۱۲ پس لرزه آن به بزرگی حدود ۴ ریشتر تا دقایقی پیش ادامه داشته است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.