زلزله های خاموش مسافران تابستان را تهدید می کند

وجود ۸۵۰ نقطه پر حادثه در جاده های کشور؛

زلزله های خاموش مسافران تابستان را تهدید می کند

عصرخودرو : در سال جاری ۸۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده که ۳۵ درصد از این نقاط اصلاح و مابقی نیز در حال اصلاح هندسی است.

به نقل از ایلنا، کشته شدن ۱۴۰ نفراز هموطنانمان در تعطیلات عید فطر بر اثر سوانح رانندگی که معادل نیمی از کشته شدگان زلزله آذربایجان شرقی است، زنگ خطری جدی در گوش مردم و مسئولان نواخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این زنگ خطر علاوه بر هشدار به رانندگان بی احتیاط  که با زیر پا گذاشتن قوانین، سفر را به کام خانواده ها تلخ می کنند نکات تامل بر انگیزی را نیز به مسئولان یادآوری می کند که هنوز هم جاده های کشور ایمنی لازم را ندارند.

نکته ای که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در مشهد به آن اذعان کرد و گفت: در سال جاری ۸۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده که ۳۵ درصد از این نقاط اصلاح و مابقی نیز در حال اصلاح هندسی است.

شهریار افندی زاده با اشاره به ۲۷ هزار کشته درسوانح رانندگی درون و برون شهری سال ۸۴ در کشور، افزود: طی این سال ها تلاش گسترده ای برای کاهش و کنترل این روند انجام شده است که با افزایش ۱٫۵ میلیون دستگاه خودروی جدید و اصلاح برخی از نقاط جاده ای پر حادثه  در سال گذشته ۱۴٫۵ درصد کاهش تلفات جاده ای داشتیم.

وی با بیان این که این رقم  تنها در سه ماهه نخست سال جاری به ۶ درصد رسیده است اظهار امیدواری کرد که این رقم تا پایان سال جاری بیشتر از سال گذشته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در سه ماهه نخست سال جاری در  خراسان رضوی ۱۶٫۵ درصد کاهش تلفات رانندگی را داشتیم گفت:استانهای تهران،خراسان رضوی،خوزستان،فارس،اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین کاهش را در میزان تلفات رانندگی را در سال جاری داشته اند.

افندی زاده توقف رانندگان در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را یکی از مهمترین عوامل کاهش تصافات جاده ای دانست و افزود:در این خصوص تا پایان سال گذشته با احداث ۲۴۹ مجتمع خدمات رفاهی موافقت شده که در مجموع ۴۰۰ مجتمع ساخت شده  و ۴۰۰ مجتمع هم در کشور در حال ساخت است.

وی با بیان این که تنها بخش خصوصی اجازه ساخت مجتمع خدمات رفاهی را دارد تصریح کرد: با ساخت ۱۱ مجتمع خدمات رفاهی تا پایان سال جاری، در کل خراسان رضوی دارای ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی جاده ای خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در سال گذشته ۳ هزار اتوبوس و مینی بوس نوسازی شد خاطر نشان کرد: امسال نیز نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس،۱۰۰۰دستگاه مینی بوس و ۲۰۰۰دستگاه سواری با اعطاء وام و تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

پنجشنبه ۲ شهریور   ۱۲:۳۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.