زلزله ۳٫۵ ریشتری در مرز سمنان و تهران

۲۸اردیبهشت،

وقوع دو زمین‏ لرزه در ایوانکی، نقاط مرزی استان‏های سمنان و تهران را لرزاند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، زمین‏‏ لرزه‏‏ های نسبتاً شدیدی با ۳٫۵ و ۲٫۷ ریشتر ایوانکی در شهرستان گرمسار را هم لرزاند. زلزله اول در مرز سمنان و تهران در ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه و هشت ثانیه به وقت محلی رخ داده است؛ شدت این زمین‌لرزه ۳٫۵ درجه در مقیاس امواج داخلی زمین (ریشتر) ثبت شده است. این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵٫۳۴ درجه و طول شرقی ۵۱٫۹۵ درجه ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری ایوانکی، ۱۸ کیلومتری شریف‏آباد، ۲۱ کیلومتری پیشوا و ۶۳ کیلومتری تهران و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده است.

وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.

زلزله دوم؛ ۲٫۷ ریشتر

زلزله دوم در مرز سمنان و تهران در ساعت ۱۹ و ۵۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه به وقت محلی رخ داده است؛ شدت این زمین‌لرزه ۲٫۷درجه در مقیاس امواج داخلی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵٫۳۶ درجه و طول شرقی ۵۱٫۹۴ درجه ثبت شده است که در ۱۲ کیلومتری ایوانکی، ۱۶ کیلومتری شریف‏آباد، ۲۰ کیلومتری پیشوا و ۶۰ کیلومتری تهران رخ داده است.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین رخ داده است. وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.‌‌


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.