زمانبندی برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در دانشگاه‌ها

۲۱فروردین۱۳،

0 (1)-3.jpg

هیت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور که وابسته به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها می باشند در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) برنامه‌های سخنرانی و عزاداری را برای نشر معارف گرانقدر و والای اهل بیت برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، امسال نیز هیت‌های دانشجویی با هماهنگی مدیریت تشکل‌های دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها جلسات سخنرانی و نمایشگاه‌های پوستر، کتاب و عکس و نرم افزار در محوطه و مساجد دانشگاه‌ها برگزار کردند.

هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیرکبیر مراسم برگزاری سوگواری سرور و سالار بانوان جهان را از ۲۰ فروردین ماه آغاز کرده است و این مراسم به مدت سه‌شب در مسجد این دانشگاه ادامه دارد، همچنین این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سخنرانی می‌کند و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مداحی می‌کنند.

برنامه عزاداری ایام فاطمیه در دانشگاه صنعتی شریف

همچنین برگزاری مراسم سوگواری دخت مکرم نبی‌اسلام، هیات الزهرا(س) دانشگاه صنعتی شریف تا روز یکشنبه در مسجد این دانشگاه ادامه دارد، این مراسم با قرائت دعا و نیایش قبل از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و بعد از نماز حجج‌الاسلام روحی و فاطمیان سخنرانی می‌کنند و برنامه با مداحی ذاکران اهل بیت ادامه دارد.

براین اساس، از ۲۶ تا ۲۸ فروردین نیز مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه فروش کتاب و نرم افزارهای مذهبی به مناسبت این ایام در محوطه این دانشگاه دایر است .

اجرای مراسم عزاداری فاطمی در دانشگاه خواجه نصیر

مراسم قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزا تا ۲۶ فروردین ماه هر روز قبل از نماز ظهر و عصر در نمازخانه هوا فضای این دانشکده با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد رضایی مسئول دفتر نهاد رهبری در این دانشکده برگزار می‌شود.

همچنین روز شنبه ۲۴ فرورین مراسم ایام فاطمیه در دو دانشکده عمران و علوم پایه برای دانشجویان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشکده عمران برگزار می‌شود و روز دوشنبه ۲۶ مراسم عزاداری برای دانشجویان دانشکده مکانیک این دانشگاه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد و مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی در روزهای ۲۶ تا ۲۸ در دانشکده برق از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

اقامه عزاری فاطمی در دانشگاه امام صادق (ع)

مراسم عزای فاطمی با عنوان “روضه فاطمیه ” از امروز آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه در مسجد دانشگاه امام صادق اجرا می‌شود، این مراسم از ساعت ۱۸ آغاز شده و در آن حجج‌الاسلام علیرضا پناهیان، حائری‌زاده و سرلک و و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار می‌شود.

به نقل از ماوا، لازم به ذکر است ورود به این مراسم برای عموم آزاد است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.