زمانی که “مغز” مواد سمی را به سطل زباله می ریزد

فروردین ۱۴۰۳

محققان در جدیدترین بررسی های خود دریافته اند که “مغز” اشخاص هنگام خواب به شدت فعال و پرکار به کار خارج کردن مواد سمی از “مغز” می پردازد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته بدن انسان به خواب کافی نیاز دارد تا در هنگام خواب مغز انسان بتواند فعالیت های عصبی خاصی مانند: خارج کردن مواد سمی از بدن و مغز را انجام دهد.

گفتنی است: پزشکان دریافته اند که عدم توانایی مغز برای خارج کردن مواد سمی از مغز که به دلیل بی خوابی و یا بد خوابی اشخاص صورت می گیرد می تواند در درازمدت سبب ایجاد بیماری آلزایمر در این اشخاص شود.

بررسی ها نشان می دهند: مغز اشخاص در هنگام خواب تا ۱۰ برابر زمان بیدار بودن به انجام فعالیت خارج کردن سم و مواد شیمیایی مضر از مغز می‌پردازد علاوه بر مواد سمی و شیمیایی در طول خواب مغز ذهن را از خاطرات، استرس‌ها، پریشانی ها و درگیری های فکری تا حد زیادی پاک میکند.مغز کار تخلیه مواد سمی را با کمک غدد لنفاوی موجود در بدن انجام می دهد.

پزشکان به همه اشخاص توصیه می کنند تا از خواب کافی در طول شب غافل نشوند و چنانچه مشکل بی خوابی دارند حتما به پزشک مراجعه نمایند./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.